[UBK users] Hianyos feliratok

Török Árpád torar at freemail.hu
2022. Nov. 25., P, 08:19:52 CET

Volt egy kis időm, így megint ránéztem a telepített UBK-ra. Kipróbáltam
- volna - amit Ákos Miklós javasolt és a legfrissebb iso-val indítottam
Live-ként a rendszert és már itt megálltam. (A grub nem gond, mert
alapvetően a PCLOS menüjével indítom a rendszert, csak éppen az UBK
kernelének frissítésekor kézzel kell korrigálnom a grub.cfg-ban az UBK
bejegyzését.)

A telepített UBK-rendszeremnek két gondja van.

1. A gdm-et külön root-ként el kell indítanom, hogy betöltse a grafikus
felületet. (Nem találtam még meg, hogy hol kell beállítani, hogy
boot-kor indítsa.)

2. Ami a nagyobb gond, hogy a menü feliraítai hiányosan jelennek meg.
Egyes betűk és nem az ékezetesek, vagy megjelennek, vagy nem. Ha
kijelentkezem és vissza, akkor kijavítja. Elindítom a KDE beállítóját és
alig ír ki valamit rendesen - az eszköztipp segít a tájékozódásban. Ami
a legfurcsább és tulajdonképpen ezért írok, hogy a Live-ot betöltve
ugyanez fogadott. Lehet, hogy rosszul gondolom, de mintha a monospace
betűk megjelenítése lenne a gond. A témánál megváltoztattam Arial
mono-ra de ez nincs hatással rá.

Egyelőre itt tartok.

Török Árpád