[UBK users] Hianyos feliratok

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2022. Nov. 25., P, 09:25:20 CET

2022. 11. 25. 8:19 keltezéssel, Török Árpád írta:
> 1. A gdm-et külön root-ként el kell indítanom, hogy betöltse a
> grafikus felületet. (Nem találtam még meg, hogy hol kell beállítani,
> hogy boot-kor indítsa.)

Miden beléptetőre vonatkozik, nem csak UHU -nál! (gdm, sddm, lxdm,slim,
satöbbi). Az indításuk a systemd segítségével megy!

Konzolra lépve (Alt+F1) rootként belépve kell végrehajtani ezeket:

Bootkor állandóra tehető a "systemctl -f enable beléptető" paranccsal,
amikor a  graphical targetre mutató szimlink felülíródik a
beléptető.service mutatón.

Ideiglenes próbához az épp futó leállítása kell (systemctl stop
beléptető), majd az indítása (systemctl start beléptető). Ekkor elindul
az illető, ha nem jó, akkor az 1-es konzolon újra le lehet állítani és
elindítani egy másik jót és jelezni a rossz hibáját nekünk. El lehet
indítani közvetlen paranccsal is: beléptető, de a munkamenetből kilépve
újra a konzolon fogod találni magad.