[UBK users] Kérdés.

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2021. Jan. 13., Sze, 08:56:37 CET

2021. 01. 11. 22:57 keltezéssel, László H. írta:
> Ez idáig nem használtam SSD meghajtót, de volna egy-két kérdésem e
> témában:
>
> Hogyan kell vagy lehet rá telepíteni UHU UBK4, és Linux Mint 20 Mate
> dual boot rendszert egymás mellé? Kell-e swap partíció?
>
> (tudom felesleges két Linux rendszer egymás mellé, de a Mint rendszert
> már a 9-es Gnome2 kiadás óta használok LTS kiadásokat.)
>
> Milyen SSD-t érdemes venni: Kingston, Kingmax, Silicon Power, Adata,
> Patriot, Western Digital, Intel, Samsung. Illetve milyen méretüt érdemes?
>
> Hogyan lehet csatolni az EXT4 fájlrendszerű HDD adattárat, hogy
> [...]

Én már 3 éve használok egy KINGSTON SSD-t, UBK1/32 és UBK1/64 van rajta.
Szerintem a márkanév lényegtelen.

Méretre elég a 128 Gb -os. Swap nem kell, mert majdnem olyan gyors, mint
a memória, de léte nem árt.

Először a Mint -et rakd rá, mert az UHU felismeri őt és a grubjából
indítani tudod, de ez a MINT esetén már bizonytalan. Kétlem, hogy
felismerné az UBK-t.

Nem probléma az ext4 csatolása, legalábbis UBK4 esetén.

Szerintem a MINT MATE használata teljesen felesleges, hacsak nagyon
hozzá nem szoktál az UBUNTU stílusu csomagokhoz és tárolóikhoz. Az UBK
MATE -nál nem tud az többet és ráadásul a CINNAMONT is felrakhatod, ha
nagyon hiányzik a MINT érzés.