[UBK users] users digest, 44 kötet, 10 szám

László H. hegedus.laszlo.2 at gmail.com
2021. Jan. 15., P, 20:01:57 CET

Szervusz Attila

A Linux Mint a 9-es kiadástól kezdve lett felrakva, a gépemre, de előzőleg
a A Kiwi Linux volt fent, amit az az áldott nVidia zárt driver tett tönkre
(kétszer is). De a kezdetek kezdetén az UHU Linux 1.2 office volt fent, és
akkor szerettem bele az UHU Linuxok világába.
Az UHU 2.1 rc2 DVD kiadása, és az UHU 2.2 Nerd voltak a nagy kedvenceim,
(ámbár ez utóbbi okozott némi fejfájást) Az UHU 3 LTS sajnos jó időre
betette a kaput, míg meg nem jelent az UBK1 és 2.
Jelenleg is az UHU UBK3 büszke felhasználója vagyok, és fele annyi gond van
vele mint a Linux Mint 17 ami az Ubuntu 16.04-es rémálom rendszer
származéka volt, de azért sokáig kihúzta a Mint 17, míg nem egy szép
csendes napon hallották a szomszédaim hogy elszállt a Seagate merevlemez a
Mint 17 alatt.
A Mint 19 és az UHU UBK2 dual boot kísérlet sajnos kudarc lett, így
felhagytam egy időre vele.
A Mint 20 és a Kubuntu kísérlet sikerült, ezért is szeretném a Mint 20 és
UBK4-et dual boot-ban indítani, de már 240-500 GB-os SSD-n használni a jövő
hónaptól.
Ha sikerül akkor igazán boldog leszek, mert akkor egy rendszermeghajtót
fogok használni.
A Kingston SSD-vel kapcsolatban úgy tudom hogy csak 3 év a max élettartama,
nálad állt be változás a sebességével, illetve a tárhely vesztéssel
kapcsolatban?
Csak azért kérdem, mert egy ismerősöm gépén Silicon Power SSD van, és
elvesztett 4 GB képet, és ezzel egy időben csökkent az SSD tárkapacítása
(hacsak nem a swap partíció okozta ezt.) Az Ubuntusok nem nagyon tudtak
ebben segíteni, mivel LMDE3 van rajta.
Köszönöm a tanácsot az SSD-vel kapcsolatban.

Laci