[UBK users] hang uhu

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2021. Dec. 5., V, 10:48:08 CET

2021. 12. 04. 20:12 keltezéssel, János Pintér írta:
> Tiszteletem!
> Nejem Asus laptopjára települ az Uhu ubk 4... Előzetesen teszteltem és
> nem müködik a hang (win 10-el müködik). Előtte Debián 9 volt, ott sem
> működött. Nincs telepitve... Bénázom, mert lspci-t  nem engedi
> telepités előtt... miféle hangforrás (belső analóg ennyi). Hogyan
> keressem meg, mi kell hozzá... Magától meg teszi.
> Régen lspci-t rendszeresen használtam, bizonyára vmi uj parancs kell?
> Jó lenne müködésre birni, asszony igy nem tudja majd használni...
> Köszönöm: Pintér János

Csak tippelni tudok, mert nekem egy mosópor márkanév (ASUS) nem sokat
mond. Valószínűleg újabb hang hardvere van annak a laptottynak, melyet a
DEBIAN9 kernele sem tud alapból működtetni, valószínűleg nincs hozzá
passzos kernelmodulja. A DEBIAN10 már újabb kernellel működik, lehet,
hogy az már ismeri. Sajnos a hardverfejlesztők csak a windózhoz
mellékelnek az egre újabb és újabb hardvereikhez drájvereket, a linux
rendszerekhez nem. A linux rendszermagja mindik pár év késéssel követi
le ezeket a hardver változásokat.

Az lspci működik a live rendszeren is, de csak rendszergazdaként érhető
el ez a parancs, ezzel legalább a rakoncátlankodó hardver kideríthető,
melyhez a passzos kernelmodul betöltése szükséges. A DEBIAN 9 kernel
verziója 4.9,  DEBIAN10 -é 4.19, az UBK4 -é 5.10. Valőszínűleg az UBK4
kernele már tartalmazza a megfelelő modult, csak nem tölti be.

A kereséshez meg a Google -t ajánlom.