[UBK users] ISO

toccata toccata at euromail.hu
2020. Jan. 8., Sze, 19:25:01 CET

On 2020. 01. 07. 15:27, Kiss Attila wrote:

> Az nfs4-utils csomag megszűnt. Ha nem hagyja magát eltávolítani, akkor
> nyugodtan szedd le valahova a rátelepítendő csomagot és telepíts rá!
>
> wget
> http://download.ubk.hu/pkg/UBK3/main/amd64/nfs-utils_2.4.2-1.5_amd64.ubk3.uhu
>
> Majd szuper rootként telepítsd!
>
> dpkg -i --force-overwrite nfs-utils_2.4.2-1.5_amd64.ubk3.uhu
>
> Így felülír mindent, ami a régi nfs4-utils csomagban volt.
>
> Ezután ezt a régi nfs4-utils csomagot a synapticcal leszedheted a
> rendszerről, majd újratelepíted az nfs-utils csomagot és örülsz!

Köszönet, így már minden frissítve van és majdnem rendben működik.

Ami fura, hogy eddig ilyet nem tapasztaltam, az Opera böngésző root-nál
nem indul el. Bármelyik usernél azonben rendben megy.

Valamint egy másik érdekesség, ha root-ból kilépek és belépek valamelyik
userhez a root asztal alsó gnome-os (pedig ott is Cinnamonban voltam) és
felső tálcái látszódnak és root jogosultsággal el is indulnak az
alkalmazások. Például a Synaptic is.

Aztán ha kilépek, majd vissza, akkor minden úgy van, ahogy kell lennie.
Lásd a mellékelt képen.  És működik minden. Innen indítva a Synaptic
kéri root jelszót.