[UBK users] ISO

toccata toccata at euromail.hu
2020. Jan. 6., H, 18:45:11 CET

2020. 01. 05. 21:54 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Ezt a feketeség hibát a qt alapú beléptető felületek
> (lightdm-qt5-greeter és lightdm páros, vagy a tisztán qt felülető sddm
> produkál egyes INTEL GPU-k esetén.
>
> Ilyen "jajj valami elromlott!" üzenetet csak a gnome tud produkálni,
> ha a gnome-session nem indul el valami függőségi ok miatt.
> Valószínűleg csak a gdm-et telepítetted fel, ezt indítja a systemd, és
> a gdm alapból a gnome-sessiont akarja mindig elindítani, ami nem
> lehetséges teljes gnome telepítés nélkül.
>
> GTK beléptetők: gdm, lightdm (gtk-greeterrel) lxdm, slim, xdm.

> [...]

Itt volt a kutya elásva.

Mivel az előző telepítésnél a lightdm rendetlenkedett (nem jelent meg a
jelszó mező, root-nál igen), feltettem a gdm-et, gnome nélkül.
Ismereteim hiányosságának köszönhetően.

Honnan lehet tudni, van-e valami lista, hogy mi kell feltétlenül ahhz,
hogy gnome működőképes legyen? Mert hogy van egy csomó gnome-xxx kezdetű
csomag (ezek mind kellenek, vagy ha nem akkor melyek?) és kell-e valami
olyan, ami máshgy kezdődik. Mert gondolom, minden ami g-vel kezdődik,
azért nem feltétlenül kell.

Mate-t már az elmúlt egy évben egész jól megszoktam, most ismerkedem a
Cinnamonnal is.

Köszönöm a segítséget és egyúttal boldog új évet kívánok mindannyiunknak!

Nem mintha mindenképpen ezt akarnám, de tán nem árt, ha van egy mankó.