[UBK users] ISO

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2020. Jan. 5., V, 21:54:41 CET

2020. 01. 05. 20:48 keltezéssel, toccata írta:
> A grafikus rendszer nem indul el, csak abla felső sarokban villog a
> kurzor.
Ezt a feketeség hibát a qt alapú beléptető felületek
(lightdm-qt5-greeter és lightdm páros, vagy a tisztán qt felülető sddm
produkál egyes INTEL GPU-k esetén.
> Majd egy idő után az üzenet, hogy upsz valami hiba történt, a rendszer
> nem tudja kezelni a hibát.

Ilyen "jajj valami elromlott!" üzenetet csak a gnome tud produkálni, ha
a gnome-session nem indul el valami függőségi ok miatt. Valószínűleg
csak a gdm-et telepítetted fel, ezt indítja a systemd, és a gdm alapból
a gnome-sessiont akarja mindig elindítani, ami nem lehetséges teljes
gnome telepítés nélkül.

GTK beléptetők: gdm, lightdm (gtk-greeterrel) lxdm, slim, xdm.

QT alapú beléptető: sddm és a lightdm a lightdm-qt5-greeterrel.

Root felhasználóként be lehet lépni a gdm -ból és lightdmből és lxdm-ből.

wayland munkamentet tud indítani a lightdm, a gdm és az sddm, X
munkamenetet mindegyik.

Miunkamenet indítható grafikus beléptető nélkül is, a startx
session-name paranccsal, vagy csupán az X paranccsal, ami után a
megjeleő xterm ablakba lehet becsépelni az indítandó munkamenet nevét.

Szerintem, ha nem akarsz wayland felülettel próbálkozni, akkor használdd
az lxdm beléptetőt.

Megjegyzem, hogy bármely legutoljára feltett beléptető ki akarja
sajátítani magának az indítási jogot!

Ezt le lehet tiltani a "systemctl disable beléptető" paranccsal.

Tehát:

systemctl stop beléptető (leállítja a futó beléptető működését)

systemctl start beléptető (megkísérli elindítani a beléptetőt)

systemctl disable beléptető (letiltja a beléptető automatikus indítását)

systemctl enable beléptető (engedélyezi a beléptető automatikus indítását)