[UBK users] ISO

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2020. Jan. 6., H, 19:11:35 CET

2020. 01. 06. 18:45 keltezéssel, toccata írta:

> Itt volt a kutya elásva.
>
> Mivel az előző telepítésnél a lightdm rendetlenkedett (nem jelent meg
> a jelszó mező, root-nál igen), feltettem a gdm-et, gnome nélkül.
> Ismereteim hiányosságának köszönhetően.
>
> Honnan lehet tudni, van-e valami lista, hogy mi kell feltétlenül ahhz,
> hogy gnome működőképes legyen? Mert hogy van egy csomó gnome-xxx
> kezdetű csomag (ezek mind kellenek, vagy ha nem akkor melyek?) és
> kell-e valami olyan, ami máshgy kezdődik. Mert gondolom, minden ami
> g-vel kezdődik, azért nem feltétlenül kell.

> [...]

Azért vannak a meta csomagok, hogy az egyes desktopokat azzal illik
felrakni.

A gnome alapból wayland felületen indul, X -en csak akkor, ha a
waylanddal nem bír.

GNOME

gnome    -     teljes gnome csomagkészlet.

gnome-core     -    a gnome alapkészlete (A gdm és a neki kellők ebben
vannak)

gnome-apps    -    gnome alkalmazások

gnome-extra    - egyéb extra gnome csomagok

KDE

kde    -    alap kde csomagok

kde-apps    kde alkalmazások

kde-pim    személyi levelező, satöbbi kde alkalmazások

LXDE

lxde    - minden ami lxde

LXQT

lxqt    - minden ami lxqt

XFCE

xfce    -    teljes xfce4 metacsomag

MATE

mate    -    teljes mate csomagkészlet

Nem metacsomagok, de mindent felraknak az alábbi asztal/ablakkezelők:

asztalkezelők: cinnamon, budgie-desktop,enlightenment,lumina

ablakkezelők:
blackbox,fluxbox,fvwm,icewm,jwm,openbox,blackbox,pekwm,windowmaker,awesome.

csempézők: dwm, i3wm

csak wayland-on fut a sway csempéző ablakkezelő.