[UBK users] Teljes összeomlás...

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Nov. 7., Cs, 13:53:18 CET

2019. 11. 07. 13:00 keltezéssel, László H. írta:
> Az UHU UBK2 Calamares-el való telepítése teljesen összeomlott, simán
> agyfaszt kaptam tőle.

Ez az agyfasz jelző, az egész mondattal együtt hibajavítási szempontból
semmitmondó.

Én meg csináltam a legújabb UBK2/i386 isóról a calamaressel egy
kifogástalan telepítményt GPT partíciótáblára. Persze én csak legacy
módban tudok telepíteni, mert nincs UEFI masinám.

Ellenben fejlesztőtársaim is csináltak UEFI rendszerre kifogástalanokat,
a laptopszalonban lévő legújabb laptopokon is tesztelve volt a telepítő isó.

> A rendszert nem tudtam helyre állítani, így semmiféle képet nem tudtam
> készíteni.
> Amúgy lenne egy kérdésem: az UHU UBK milyen rendszeren alapszik? Csak
> azért kérdem, mert nagyon gondolkodom az eredeti UHU 2.2-es Nerd
> felélesztésén, és abból elindítani az egészet. Az UHU Linux 3 viszont
> szerintem egy oltári nagy bukta, mert live-ban még ép ahogy, de
> telepítés után a nagy semmi.

Teljesen egyetértek az UHU 3 -al kapcsolatos véleményeddel.

Az UBK rendszer az UHU -Linux -on alapszik, alapja nem DEBIAN, vagy
ennek származéka, mint UBUNTU, MINT, vagy hasonló önálló disztrónak
kikiáltott rendszer! Nem kompatibilis egyikkel sem.

1. UHU-2.2

http://download.uhulinux.hu/dists/2.2/uhu-linux-2.2-dvd.iso

Felrakható még legacy rendszerekre, de mára már teljesen túlhaladott,
kizárólag az uhulinux.hu -n érhető el hozzá bármi.

2. UHU-3

http://download.uhulinux.hu/dists/3/uhu-linux-3.iso

A KFT utolsó nagy dobása volt, és teljesen kicsinálta az UHU-Linuxot.
Csak legacy rendszerre tehető fel, de a telepítmény elindítása az
átlagos felhasználó számára nagyon nagy nehézségekbe ütközik.

Belőle csak az UBK verzió működik telepítés után is, de az is már
teljesen túlhaladott, az UBK verzió csomagkészlete már nem nyilvános, az
isó is elérhetetlen.

3. UBK1

32 és 64 bites rendszerben is létezik.

http://download.ubk.hu/iso/UBK1/UHU-Linux-UBK1-MATE-20190909-amd64.iso

http://download.ubk.hu/iso/UBK1/UHU-Linux-UBK1-MATE-20190909-i386.iso

A 32 bites jó nagy, mert "64 bites mód" -ban is indítható telepítményt
eredményez, mely 64 bites módban indítva is valójában 32 bites
csomagkészletet használ. Telepíthető nem csak a calamaressel, hanem még
a régi uhu-installerrel is 32 bites módban.

A 64 bites tiszta 64 bites, telepítése a calamares telepítővel ajánlott.

Mindkettő csomagkészlete még nem teljesen túlhaladott, elérhetők a
csomagjai, az én alapértelmezett rendszerem a 64 bites, napi használatú,
nagyon stabilnak vélem.

4. UBK2

32 és 64 bites rendszerben is létezik.

http://download.ubk.hu/iso/UBK2/UHU-Linux-UBK2-MATE-20190922-i386.iso

http://download.ubk.hu/iso/UBK2/UHU-Linux-UBK2-MATE-20190922-amd64.iso

A 32 bites csakis 32 bites, a 64 meg 64. Tiszta systemd alapú
indítással, kicsiny initramdiszkkel, gyors indulással. Telepítője a
calamares,

Nekem van 32 bites, meg 64 bites telepítményem is, mindkettő igen jól
használható, a csomagkészlete még elég jól karbantarthatő, frissíthető.

5. UBK 3

http://download.ubk.hu/iso/UBK3/UHU-Linux-UBK3-MATE-20191022-amd64.iso

Erősen teszt állapotú, rajta szinte minden naprakész. Csak 64 bitesben
létezik.

Nekem van belőle telepítményem, szinte mindenben jobbnak tűnik eddig,
mint az UBK1 és UBK2.

A hibáit folytonosan javítjuk, ha tudjuk, de még nem kiadásra érett,
csak a tesztelésre vállalkozóknak ajánlott.

Az elérhető UBK verziók UEFI rendszerekre is felrakhatók, teljes grub2
alapúak az isóik