[UBK users] UBK3 plasma teszt

Szines en at szinesuvegek.tk
2019. Nov. 6., Sze, 12:42:56 CET

A tegnap telepítettem a jelenleg elérhető UBK3-t. A lemezkép indításakor a Welcome to UHU-Linux .... után piros hibával jelzi, hogy Ordering cycle found, skipping dracut pre-mount hook. De továbbmegy, nem akad fenn rajta.
Sajnos a Calamares egyszer sem telepíti a kért qwerty magyar billentyűzetet - nem csak UHU-n.A Calamares bal oszlopa alján van egy a keretből kilógó szöveg - Hibakeresési információk mutatása. Talán két sorba kéne írni. Vagy lehet, hogy elég és belefér a csak Hibakeresési információk szöveg.

A telepített rendszeren az sddm ugyanúgy használhatatlan, még a legutolsó sddm 0.18.1-1.3 csomaggal is. Csak automatikusan lehet belépni, és csak a MATEra, és ha abból kilépek, továbbra is villog. Ha telepítem a sddm beállítót, akkor annak bármely módosítási próbálkozása esetén kidob a MATEból és villog - nem is tudom menteni a változtatást, mert a legördülő menüre való kattintáskor már repült.
Töröltem az sddm-et, konzolból indítok. A startplasma-x11-re a válasz §DISPLAY is not set or cannot connect to X server.Startplasma-wayland-re indul a waylandes plasma.
Itt a gtk beállításoknál nincs breeze-gtk telepítve - ezt is oda kéne adni a kde metacsomaghoz és alapértelmezetté tenni. Valamint valami Agathe betűtípus van beállítva a gtknál, mely teljesen elüt a rendszer többi részétől. Miután telepítettem a breeze-gtk csomagot, a betütípus is rendbe lett és alapértelmeződött a breeze gtk téma is.
A gtk-preview ablakban megjelenik a beállított gtk2 viszont a gtk3-preview ablakban nem jelenik meg csak valami breeze-hez hasonlító téma, bármilyen gtk3 témát is választanék.

A gimp nehezen indult - későre jön elő a nyitóablak, és e telepítés utáni legelső indításkor elkezdett töltődni, majd az xsane plugin betöltésénél megállt és nem lépett tovább. Töröltem az xsane-t. Így elindult. Majd újratelepítettem az xsane-t. Így most már nem akad meg az Xsane betöltésekor. De valami hibákat csak jelez konzolból való indításkor. Csatoltam.
Nem tudom egyáltalán elérni a gépen levő ntfs particiókat, habár a fuse-ntfs-3g csomag telepítve van. Csatolom a képernyőképet.
Csatoltam a képernyőről is egy fényképet, mert a plasma-wayland be-ki lépésekor valami hibákat ír ki. Hátha segít valamiben.