[UBK users] UBK3 plasma teszt

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Nov. 6., Sze, 14:35:22 CET

2019. 11. 06. 12:42 keltezéssel, Szines írta:
> A tegnap telepítettem a jelenleg elérhető UBK3-t. A lemezkép
> indításakor a Welcome to UHU-Linux .... után piros hibával jelzi, hogy
> /Ordering cycle found, skipping dracut pre-mount hook/. De továbbmegy,
> nem akad fenn rajta.

Ismert jelenség, ez csak a ramdiszkben van és csak az isón. Fogalmunk
sincs róla, hogy miért írja ki, de gondot nem okoz, egyelőre nem kell
foglalkozni vele.
> Sajnos a Calamares egyszer sem telepíti a kért qwerty magyar
> billentyűzetet - nem csak UHU-n.
> A Calamares bal oszlopa alján van egy a keretből kilógó szöveg -
> /Hibakeresési információk mutatása/. Talán két sorba kéne írni. Vagy
> lehet, hogy elég és belefér a csak /Hibakeresési információk /szöveg.

Ezek részletkérdések, a calamares frissítésén gondolkozunk.
> A telepített rendszeren az sddm ugyanúgy használhatatlan, még a
> legutolsó /sddm 0.18.1-1.3/ csomaggal is. Csak automatikusan lehet
> belépni, és csak a MATEra, és ha abból kilépek, továbbra is villog. Ha
> telepítem a sddm beállítót, akkor annak bármely módosítási
> próbálkozása esetén kidob a MATEból és villog - nem is tudom menteni a
> változtatást, mert a legördülő menüre való kattintáskor már repült.

Az sddm ezek szerint csak nálam kifogástalan. Sötét ügy, de meg kell
oldani, remélhetőleg az sddm fejleszők ezt megteszik. Főleg intel GPU
-knál sötétlik, és egyes nvidia chipekkel gonoszkodik.
> Töröltem az sddm-et, konzolból indítok. A /startplasma-x11/-re a
> válasz /§DISPLAY is not set or cannot connect to X server./
> /Startplasma-wayland/-re indul a waylandes plasma.

A lightdm-et tudom ajánlani a konzol helyett, az is képes wayland
munkamenetet indítani, noha a plasma nálam waylandon keményen elszáll.
Reset. A lightdm -nél két plasma -t sorol fel. a másodix az xorgos, az
nálam elég jól megy.
> Itt a gtk beállításoknál nincs breeze-gtk telepítve - ezt is oda kéne
> adni a kde metacsomaghoz és alapértelmezetté tenni. Valamint valami
> Agathe betűtípus van beállítva a gtknál, mely teljesen elüt a rendszer
> többi részétől. Miután telepítettem a breeze-gtk csomagot, a betütípus
> is rendbe lett és alapértelmeződött a breeze gtk téma is.
> A gtk-preview ablakban megjelenik a beállított gtk2 viszont a
> gtk3-preview ablakban nem jelenik meg csak valami breeze-hez hasonlító
> téma, bármilyen gtk3 témát is választanék.

Na, ezekhez nem igen tudok mit szólni, én az egész plasmát rühellem,
inkább az i3-wm!
> A gimp nehezen indult - későre jön elő a nyitóablak, és e telepítés
> utáni legelső indításkor elkezdett töltődni, majd az xsane plugin
> betöltésénél megállt és nem lépett tovább. Töröltem az xsane-t. Így
> elindult. Majd újratelepítettem az xsane-t. Így most már nem akad meg
> az Xsane betöltésekor. De valami hibákat csak jelez konzolból való
> indításkor. Csatoltam.

Megnézzük.
> Nem tudom egyáltalán elérni a gépen levő ntfs particiókat, habár a
> /fuse-ntfs-3g /csomag telepítve van. Csatolom a képernyőképet.

Talán, mert konzolosan indítottad, ami ugye sok mindent átlép.