[UBK users] Szeptemberi UBK3

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Sze. 11., K, 17:00:47 CEST

2018. 09. 11. 11:43 keltezéssel, Szines írta:
> A Calamares a végén már nem hibádzik, de az elején viszont igen és
> közben is láttam véletlenül hibát. Lehet eddig is voltak, de nem
> figyeltem fel rájuk. És lehet más is volt közben, csak nem vettem észre.
>
> Az online telepítés esetén az alapértelmezetten kiválasztott csomagok
> mintha teljesen véletlenszerűek lennének. Nem csak egy alaprendszer
> kerülne telepítésre, de olyan csomagok is ott vannak kiválasztva mint
> pl. Gimp vagy telepítés után meglepődötten láttam a Fontforge-ot, mely
> egy nagyon specifikus program.
>
> A KDE-t telepítettem, de jött GQview mert az is ott a grafika
> [...]
Én, mint a calamares uhusítója külön köszönöm a netinstall tesztet,
nagyon örülök, hagy végül is működik.

Amit írsz a csomagkészlettel kapcsolatban, alapvetően nem befolyásolja a
telepítési folyamatot, például a Fontforge régi örökség, én
legszívesebben kihajítanám, de ez most az alaprendszer része, én sem
használom soha, elfér.

A hálózati telepítéskor a feltelepítendő csomagkészlet listájánál
biztosan van még igazítani való, valóban nyers azösszeállítás, lenne még
bőven finomítani való.

Bármilyen jó ötletet könnyedén bele lehet építeni.

A gimp is mindig telepszik, habár ez kivehető netinstall esetén, de
ezáltal a gimp-től függő csomagok sem fognak teleőülni, sőt a gimp
működéséhez szükséges függőségek, mint a gegl, vagy hasonlók is
feleslegesek.

A böngészőt nem vettem bele, mert melyik legyen az például KDE esetén?
Nyilván a dolphin kellene, hogy az legyen csak KDE telepítéskor, de ezt
már a KDE metacsomagnak kellne meglépnie, hogy felrántsa és nem a
calamaresnek. Erre valók a meta csomagok, mindegyik nagynak meg van a
saját böngészője, mint például a GNOME  az  epiphany -t használja. A
többinek nincs, választható a kedvenc, ha akarjuk.

Leírom a gyötrődéseim, hogy tisztábban lássunk.

Minek erőltessük rá a dolphint azokra, akik soha nem használják?

A szabdságfok így jóval nagyobb, hogy nincs beledrótozve, mert mi van
például a chromium, vagy opera hívőkkel?

Az LXQT -ba én beletettem a firefox -ot, mert azt szinte mindenki
használja, de ezt csupán azért, mert a tálcájára rátettem egy firefox
indítót, enélkül az nem működhetne. El is lehetne hagyni, de ekkor a
tálcából is ki kellne venni.

Pont azért van a netinstall lehetőség, hogy bárki eldönthesse, hogy mit
szeretne azonnal felrakni a telepítéskor. A létszükségesek nem választhatók!

A netinstall választhatói egyáltalán nincsenek készen, bármilyen ötletet
szívesen veszek, de ezek lehetőleg ne legyenek desktop specifikusak.

Böngészők?

Csináltam nekik külön csomagválaszék pontot, melyek különféle
böngészőket tartalmaznak. Még konzolosak is vannak köztük, melyeket
vajmi kevesen használnak.

Inkább a egy konzolos rendszer szükséges alapvető csomagválaszték
összeállítása hiányzik. A legegyszerűbb lenne meta csomagokkal
kibővíteni és majd azok feltelepítik a szükségeseket. De csakis a
szükségeseket, mert például a KDE esetén a kde működéséhez a dolphin nem
alapvető.

A VLC is kivehető, ha valami más nem igényli. Konzolos rendszerhez
bizton nem kell.

A mysql nyavalygását már régebben észrevettem a calamares hibaüzenei
ellenére telepszik és működik!

Utána kell nézni ennek is, a TODO listára fel van írva.