[UBK users] Szeptemberi UBK3

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Sze. 11., K, 11:43:13 CEST

Újabb teszt immár a frissített isoval.

A Calamares a végén már nem hibádzik, de az elején viszont igen és közben is láttam véletlenül hibát. Lehet eddig is voltak, de nem figyeltem fel rájuk. És lehet más is volt közben, csak nem vettem észre.

Az online telepítés esetén az alapértelmezetten kiválasztott csomagok mintha teljesen véletlenszerűek lennének. Nem csak egy alaprendszer kerülne telepítésre, de olyan csomagok is ott vannak kiválasztva mint pl. Gimp vagy telepítés után meglepődötten láttam a Fontforge-ot, mely egy nagyon specifikus program.

A KDE-t telepítettem, de jött GQview mert az is ott a grafika csomagban kijelölve, és VLC is.

És böngészőt pedig nem hoz magával, habár talán fontosabb lenne mint az előbbiek.

KDE-ben, ami újabb adat, hogy a kde kiegészítővel indított libreoffice elszállását a libvclplug_kde5lo.so okozza. Ugyanis ha ezt törlöm, de a libreoffice-kde csomag többi elemeit megtartom, akkor működik és a libreoffice használja így a kde fájlválasztó ablakát.

Az előző levelekhez visszacsatolva, mit kéne változtatni, hogy ne a profile.d-be írjam be felhasználói környezetet a dolphin rendszergazdaként való ikonos működtetéséhez?

Mit tesznek más Linux rendszerek, amelyek nem alapértelmezetten vagy kizárólagosan KDEre épülők, akárcsak mint az UHU. Mate az alap de Mate/KDE kombináció esetén is mégis működik az Alt-Tab és az Alt-F2 is Mate-n és KDE-n is zavartalanul. A rendszer alapbeállításai mindenhol ugyanazok. UHU-n is minden látszólag ugyanúgy be van állítva, mégsem válaszol.

A kurzortörténet pedig úgy néz ki, hogy telepítés utáni indulásból a KDE-n az ablak fejlécén és keretén a KDE classic téma van használatban, az ablakban pedig a KDE Breeze téma. Ha valamilyen változást ügyködök a kurzorbeállításokon (pl. felbontást változtatok) és azt alkalmazom, lementem, akkor a kurzortéma egységesítődik magától.Gondolom, hogy valahol egy alapbeállítási baki lehet.