[UBK users] Szeptemberi UBK3

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2018. Sze. 7., P, 01:15:42 CEST

>Alt-Tab és az Alt-F2
>Sajnos ezzel a gonddal csak az UBK UHU-n találkoztam és nem jutott el
>hozzám ennek javítása. Lehet kimaradt egy esetleges frissítés, de az
>UBK2-n sem működött. Pillanatnyilag mi a helyzet UBK2-n nem tudom.

MATE alatt jó, KDE alatt nem néztem. Mintha a KDE másképp kezelné a
billentyűzetet. Szóval én első körben a KDE billentyűzet beállításait
nézném meg. Őszintén szólva rendszerszinten nem nagyon akarok
belenyúlni, mivel az meg máshol okozhat gondokat.

>Dolphin
>A „Documents” és az „Audio Files” mappa csak a rendszergazdaként való
>indításkor volt angolul, felhasználóként nem, de frissítés után az is
>rendben. Ikonok is megkerültek. Kikísérleteztem, hogy ha
>az /etc/profile.d mappában létrehozott tetszőlegesnevű.sh fájlba
>beírom export XDG_CURRENT_DESKTOP="KDE", akkor tökéletes a dolphin
>rendszergazdás kinézete. Marad továbbra is a QStandardPaths:
>DG_RUNTIME_DIR not set, defaulting to '/tmp/runtime-root' hibajelentés
>induláskor, de hiányzó ikonokról nem siránkozik.

A plasma-workspace frissítésbe beletettem az XDG_RUNTIME_DIR beállítást.
Az /etc/xdg/plasma-workspace/env/qtpaths.sh szkriptbe került be.
Nem dolgozza fel a plasma?
Az env-ben van QT_PLUGIN_PATH, QML2_IMPORT_PATH? (ezeket is ez a script
állítja be).
Az /etc/profile.d alá tett scripttel az a gond, hogy azt más desktop
esetén is lefut, és nem biztos, hogy pl. MATE esetén jó, ha az
XDG_CURRENT_DESKTOP="KDE" lesz.
Apropó, MATE alatt az env parancs hoz XDG_RUNTIME_DIR és
XDG_CURRENT_DESKTOP értéket is, szóval ez megint valami kde-s nyűg.

>Firefox:
>A mai frissítés után, amikor a firefox is 62-re frissült, a menüben
>megint megjelent az a számomra furcsa rövidítés zt  Menü kedvencei
>között. Csatolom a jelenlegi menüt és az előzményes fület is, ahol
>látszik milyen volt azelőtt és milyen lett azután a kedvencekben a
>firefox indító. A helyesírásjavító csomag kimaradt, vagy nem ismeri.
>Telepítenem kellett.

A firefox eddig beépítette a rendszer hunspell csomagot magába, a 62.0
esetében ez (is) változott.
(A thunderbird 60.0 pedig saját hunspell és hyphen szótárakat használ,
szóval itt meg külön gányolni kell, hogy a rendszeren lévő szótárakat
használja...)
Azt nem igazán értem, hogy mit értesz számodra furcsa rövidítés alatt,
de a jelek szerint 2 firefox indítód van. Az ikonos, Firefox nevű a
firefox saját desktop fájlja, a másik, amelyiknél a „Firefox egyéni
meghatározása” szöveg van, arra utal, hogy van egy userapp- kezdetű
destop fájl is a ~/.local/share/applications alatt. Nálam is van, és
lövésem sincs róla, hogy került oda, viszont MATE alatt nem zavaró.

>Midnight Commander:
>Nem tudok rendesen billentyűvel navigálni. A Fel-Le nyilakat nem
>észleli és a két ablaka közti váltást sem tudom Tabbal végrehajtani.
>Csak annyira képes, hogy ha a jobb ablakban vagyok Tabbal átmegy a
>balba, de itt megakad a tudomány. Balról jobbra már nem tud váltani.

UBK2 KDE alatt teljesen jó a dolog, tehát ez UBK3 specifikus nyűg lesz,
amit majd ki kell deríteni.

>No meg meglepően fekete-fehér a kinézete és nem a szokásos kék hátterű.

Mert az az alapértelmezett.

>Synaptic:
>Hiányzik egy kis nyíl, amely jelezné, hogy legördíthető az ablak.

Valószínűleg gtk/téma probléma.

>Mutató nyíl:
>Alapértelmezetten nem egységes. Lásd a csatolt képen a fejléc jobb
>felében levő kurzor egyféle, mintha gtk-s, míg a KDE kurzora
>alapértelmezetten az amely a második dolphinos képen, immár a fejléc
>alatt, az alkalmazás felületén jelenik meg.

A KDE megjelenési beállításai között van olyan rész, ahol a gtk-s
alkalmazások megjelenése állítható be. Ezt már próbáltad?

Amúgy nálam a KDE iszonyat lassú, több másodperc is eltelik, mire
reagál valamire...

--
R.