[UBK users] Szeptemberi UBK3

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Sze. 6., Cs, 16:39:37 CEST

> Indítás:
> Nálam kernelüzenetek is vannak indítás közben, nem csak a szép zöldokés sorok.
Így van. a telepített rendszeren is paróbetűs kernel sorokkal kezd a
zöldek előtt, amiben szintén vannak beleszúrva kernel sorok. Ezt majd
biztosan ki lehet majd kapcsoltatni valahogy, hogy ne legyen idegesítő
az eddig megszokott szép folyamatos zöldek helyett.
> Calamares:
> Nem teszteltem a legújabbat, ami ma került fel, ezért lehet már javult
Tuti hogy jobb és javult. Ezt tesztelés nélkül is bátran állítom.
A magyar fordítást nekem nincs kedvem megcsinálni a fejlesztők helyett,
a dollárjelet inkább folttal eltűntettem.
> 1 - billentyűzetkiosztás:
>
> A live lemezképen a Calamaresben ha kiválasztom a magyar QWERTY billentyűzetet, akkor a Calamares helyesen a beállítás szerint működik. Telepítés és újraindítás után viszont a frissen telepített rendszeren a magyar QWERTZ billentyűzet fogad.
Én nem állítottam át, mert nekem qwertz van, ezt szoktam meg, nem
figyeltem rá.
A telepítményen beállítható a qwerty ?
Ha igen, akkor rá kell beszélni a calamares -t csomagszinten az UHU
specifikum-ra.

> 2 - Amit a Calamaresen csiszolnék, hogy az időzóna beállításakor a legalsó sorban ne állítsa át automatikusan a számok, dátumok nyelvét a kiválasztott időzónának nyelvére. Mindig vissza kell állítsam magyarra. És egy avatatlan számára ebben a listában megjelenő hu_HU.utf8 stb. kódok nem biztos, hogy sokat mondanak.
Én semmit nem állítottam, eleve a Budapest -et vettem bele
alapértelmezettnek és békén hagyom mindig. Lehet, hogy továbbra is marad
így.
> 3 - Más rendszereken találkoztam, hogy a telepítés előtt még felugrik egy ablak a Calamaresben, hogy biztosan végre akarom-e hajtani a változtatásokat.
Biztonségi cucc, szerintem felesleges, de biztosan megoldható ez is.

A többi észrevételedre maj Rezső reagál,ő foglalkozik a KDE, MC, Firefox
cuccal.
> Synaptic:
> Hiányzik egy kis nyíl, amely jelezné, hogy legördíthető az ablak.
Ez valami gtk marhaság lesz, szépészeti dolog.

Egyelőre örülök, hogy elég csúnyán bár, de meg van oldva a synaptic
használhatósági gondja.

Én a GNOME -t tesztelgetem, csiináltam egy UBK3 telepítményt egy vinyóra
UBK2 helyére, ami mégiscsak 60 Gigából gazdálkodik.
Rögtön találtam benne javítani valót, veszem sorra a gnome cuccokat.
Van ami wailand alatt hibás csak.

A CINNAMON szépen megy.

Lehet, hogy felteszem a KDE-t is melléjük, de elég nekem most a gnome
gatyába rázása.