[UBK users] Szeptemberi UBK3

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Sze. 6., Cs, 15:20:32 CEST

Indítás:
Nálam kernelüzenetek is vannak indítás közben, nem csak a szép zöldokés sorok.

Calamares:
Nem teszteltem a legújabbat, ami ma került fel, ezért lehet már javult

1 - billentyűzetkiosztás:

A live lemezképen a Calamaresben ha kiválasztom a magyar QWERTY billentyűzetet, akkor a Calamares helyesen a beállítás szerint működik. Telepítés és újraindítás után viszont a frissen telepített rendszeren a magyar QWERTZ billentyűzet fogad.

2 - Amit a Calamaresen csiszolnék, hogy az időzóna beállításakor a legalsó sorban ne állítsa át automatikusan a számok, dátumok nyelvét a kiválasztott időzónának nyelvére. Mindig vissza kell állítsam magyarra. És egy avatatlan számára ebben a listában megjelenő hu_HU.utf8 stb. kódok nem biztos, hogy sokat mondanak.

3 - Más rendszereken találkoztam, hogy a telepítés előtt még felugrik egy ablak a Calamaresben, hogy biztosan végre akarom-e hajtani a változtatásokat.

Alt-Tab és az Alt-F2
Sajnos ezzel a gonddal csak az UBK UHU-n találkoztam és nem jutott el hozzám ennek javítása. Lehet kimaradt egy esetleges frissítés, de az UBK2-n sem működött. Pillanatnyilag mi a helyzet UBK2-n nem tudom.

KDE háttér:
Frissítés után már rendben.

Dolphin
A „Documents” és az „Audio Files” mappa csak a rendszergazdaként való indításkor volt angolul, felhasználóként nem, de frissítés után az is rendben.
Ikonok is megkerültek. Kikísérleteztem, hogy ha az /etc/profile.d mappában létrehozott tetszőlegesnevű.sh fájlba beírom export XDG_CURRENT_DESKTOP="KDE", akkor tökéletes a dolphin rendszergazdás kinézete. Marad továbbra is a QStandardPaths: DG_RUNTIME_DIR not set, defaulting to '/tmp/runtime-root' hibajelentés induláskor, de hiányzó ikonokról nem siránkozik.

Firefox:
A mai frissítés után, amikor a firefox is 62-re frissült, a menüben megint megjelent az a számomra furcsa rövidítés a Menü kedvencei között. Csatolom a jelenlegi menüt és az előzményes fület is, ahol látszik milyen volt azelőtt és milyen lett azután a kedvencekben a firefox indító.
A helyesírásjavító csomag kimaradt, vagy nem ismeri. Telepítenem kellett.

Midnight Commander:
Nem tudok rendesen billentyűvel navigálni. A Fel-Le nyilakat nem észleli és a két ablaka közti váltást sem tudom Tabbal végrehajtani. Csak annyira képes, hogy ha a jobb ablakban vagyok Tabbal átmegy a balba, de itt megakad a tudomány. Balról jobbra már nem tud váltani. No meg meglepően fekete-fehér a kinézete és nem a szokásos kék hátterű.

Synaptic:
Hiányzik egy kis nyíl, amely jelezné, hogy legördíthető az ablak.

Mutató nyíl:
Alapértelmezetten nem egységes. Lásd a csatolt képen a fejléc jobb felében levő kurzor egyféle, mintha gtk-s, míg a KDE kurzora alapértelmezetten az amely a második dolphinos képen, immár a fejléc alatt, az alkalmazás felületén jelenik meg.