[UBK users] Szeptemberi UBK3

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2018. Sze. 12., Sze, 01:37:15 CEST

>Az online telepítés esetén az alapértelmezetten kiválasztott csomagok
>mintha teljesen véletlenszerűek lennének. Nem csak egy alaprendszer
>kerülne telepítésre, de olyan csomagok is ott vannak kiválasztva mint
>pl. Gimp vagy telepítés után meglepődötten láttam a Fontforge-ot, mely
>egy nagyon specifikus program.

Most tisztítottam kicsit a calamares listáit: kiszedtem a fontforge-t,
a forrásból történő fordításhoz szükséges dolgokat, és olyan libeket,
amiket valami másnak kell feltennie függőségként.
Plusz a mysql-server sem alapvető dolog, ráadásul hibát is okoz a
rendszer telepítéskor, ahogy a képernyőképeken is látszik.

>A KDE-t telepítettem, de jött GQview mert az is ott a grafika
>csomagban kijelölve, és VLC is.

Nem feltétlenül kerül fel képnézegető vagy médialejátszó telepítéskor,
pedig ezek kb. alap dolgok. Valószínűleg ezért vannak beletéve a
desktoptól független csomagkészletbe.

>KDE-ben, ami újabb adat, hogy a kde kiegészítővel indított libreoffice
>elszállását a libvclplug_kde5lo.so okozza. Ugyanis ha ezt törlöm, de a
>libreoffice-kde csomag többi elemeit megtartom, akkor működik és a
>libreoffice használja így a kde fájlválasztó ablakát.

Ezt majd megnézem később.

>Az előző levelekhez visszacsatolva, mit kéne változtatni, hogy ne a
>profile.d-be írjam be felhasználói környezetet a dolphin
>rendszergazdaként való ikonos működtetéséhez?

Nálad valami nagyon nem jó, ugyanis a kde-t indító /usr/bin/startkde
szkript tartalmazza az XDG_CURRENT_DESKTOP beállítását:
XDG_CURRENT_DESKTOP=KDE
export XDG_CURRENT_DESKTOP
Kérdés: ez mitől tűnik el nálad?

>Mit tesznek más Linux rendszerek, amelyek nem alapértelmezetten vagy
>kizárólagosan KDEre épülők, akárcsak mint az UHU. Mate az alap de
>Mate/KDE kombináció esetén is mégis működik az Alt-Tab és az Alt-F2 is
>Mate-n és KDE-n is zavartalanul. A rendszer alapbeállításai mindenhol
>ugyanazok. UHU-n is minden látszólag ugyanúgy be van állítva, mégsem
>válaszol.

Sőt, még UBK2-n is működik, van feltelepítve nálam kde, kipróbáltam.

>A kurzortörténet pedig úgy néz ki, hogy telepítés utáni indulásból a
>KDE-n az ablak fejlécén és keretén a KDE classic téma van
>használatban, az ablakban pedig a KDE Breeze téma. Ha valamilyen
>változást ügyködök a kurzorbeállításokon (pl. felbontást változtatok)
>és azt alkalmazom, lementem, akkor a kurzortéma egységesítődik
>magától.Gondolom, hogy valahol egy alapbeállítási baki lehet.

Igen, de hol? A kde még a minimális desktop telepítésnél is vagy 200
csomag...

--
R.