[UBK users] UBK3 próba

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Sze. 8., Szo, 10:19:16 CEST

2018. 09.  7, péntek keltezéssel 23.20-kor ! Annonymous ezt írta:
> [...]
> tudok nyitni, csak ctrl+alt+F1-el.
>
> Még az elején ha gyors vagyok és nem nyúlok semmihez még be tudok
> lépni a network-managerbe, a kapcsolat szerkeztéséhez, hogy be
> állítsam a DSL beállításokat az internetre való bejelentkezéshez, de
> utána nem csatlakozott, bár a networkmanager az előző verzióknál is
> hazavágta a rendszert az internetre való bejelentkezés után, de most
> még offline sem tudok mit csinálni.
>
> A  networkmanager beállításokba sem tudok belépni, ha mondjuk előtte
> kinyomom, hogy ne akarjon csatlakozni a "vezetékes kapcsolatok"-al

Ez édeskevés ahhoz, hogy a hibát javíthassuk. A hiba nyilván van, ha
neked nem működik azonnal, de ez az informázió édeskevés.
Sajnos nem tudok mit kezdeni a leveleddel, aminek egyébként léte okán
örülök, tartalma okán kissé szomorú vagyok.
Nagyon ellentmondásos, zavaros és hiányos az, amiket írsz.

> Szinte bármire kattintok nem működik semmi. Még merevlemezeket
> felcsatol, ha mondjuk egy videót elindítok mplayer-el

Mégis működik valami, ha merevlemezeket felcsatolni képes.

> Még az elején ha gyors vagyok és nem nyúlok semmihez még be tudok
> lépni a network-managerbe, a kapcsolat szerkeztéséhez

Hogy tudsz belépni a network-managerbe, ha nem nyúlsz semmihez?

> most még offline sem tudok mit csinálni

Az előzőnél tudtál valamit csinálni? Most mit nem tudsz konkrétan?

> 4GiB RAM; nvidia videókártya

Nekem is ez van és szépen megy, ez nem jelenthet akadályt. Rengeteg
nvidia chip létezik, a nouveau sajna eléggé fejlesztői bugos.

Ötlet:

Próbáld ki nomodeset opcióval!, ha még megvan az isó a pendrájvodon.

Ekkor nem nouveau -val indul, hanem VGA módban, igaz ocsmány kicsiny
felbontásban, mint a windózok telepítéskor mindig, de ezzel legalább
egy hibalehetőséggel kevesebb.
Nekem az egyik konfiguráción az UBK2 is csak így indul először, mert a
monitor nem tud mit kezdeni a nouveau által kezdeményezett 65 Hz-es
frissítéssel, ezért képet sem ad.
Oda nomodeset -el telepítettem, nomodeset -el indítottam, majd az
nvidia-340 csomag feltelepítése után végre megy az UBK2 ott is. (GF210
-es ott az nvidai kártya, aminek az nvidia-340 csomag kell.)