[UBK users] UBK3 próba

! Annonymous rdszemet at freemail.hu
2018. Sze. 8., Szo, 15:12:09 CEST

-------- Eredeti levél --------

Feladó: Kiss Attila <attus at enterpriseforever.com>
Dátum: 2018 szeptember 8 10:19:17
Tárgy: Re: [UBK users] UBK3 próba
Címzett: ! Annonymous <rdszemet at freemail.hu> users at lists.ubk.hu <users at lists.ubk.hu>

2018. 09. 7, péntek keltezéssel 23.20-kor ! Annonymous ezt írta:

Üdv!
Kipróbáltam, a legújabb test(UBK3-MATE-20180906) iso-t, pendriveról indítva.(Ahogy valamelyik régebbinél is), sajnos nekem  nem működik.
Szinte bármire kattintok nem működik semmi. Még merevlemezeket felcsatol, ha mondjuk egy videót elindítok mplayer-el úgy tűnik a háttérben valahol megy mert hang van. Sajnos még terminál ablakot sem tudok nyitni, csak ctrl+alt+F1-el.
Még az elején ha gyors vagyok és nem nyúlok semmihez még be tudok lépni a network-managerbe, a kapcsolat szerkeztéséhez, hogy be állítsam a DSL beállításokat az internetre való bejelentkezéshez, de utána nem csatlakozott, bár a networkmanager az előző verzióknál is hazavágta a rendszert az internetre való bejelentkezés után, de most még offline sem tudok mit csinálni.
A  networkmanager beállításokba sem tudok belépni, ha mondjuk előtte kinyomom, hogy ne akarjon csatlakozni a "vezetékes kapcsolatok"-al bontás-ra nyomok.

4GiB RAM; nvidia videókártya
 _______________________________________________users mailing listusers at lists.ubk.huhttp://lists.ubk.hu/listinfo/users

sajnos nekem  nem működik.

Ez édeskevés ahhoz, hogy a hibát javíthassuk. A hiba nyilván van, ha neked nem működik azonnal, de ez az informázió édeskevés.

Sajnos nem tudok mit kezdeni a leveleddel, aminek egyébként léte okán örülök, tartalma okán kissé szomorú vagyok.

Nagyon ellentmondásos, zavaros és hiányos az, amiket írsz.

Szinte bármire kattintok nem működik semmi. Még merevlemezeket felcsatol, ha mondjuk egy videót elindítok mplayer-el

Mégis működik valami, ha merevlemezeket felcsatolni képes.

Még az elején ha gyors vagyok és nem nyúlok semmihez még be tudok lépni a network-managerbe, a kapcsolat szerkeztéséhez

Hogy tudsz belépni a network-managerbe, ha nem nyúlsz semmihez?

most még offline sem tudok mit csinálni

Az előzőnél tudtál valamit csinálni? Most mit nem tudsz konkrétan?

4GiB RAM; nvidia videókártya

Nekem is ez van és szépen megy, ez nem jelenthet akadályt. Rengeteg nvidia chip létezik, a nouveau sajna eléggé fejlesztői bugos.

Ötlet:

Próbáld ki nomodeset opcióval!, ha még megvan az isó a pendrájvodon.

Ekkor nem nouveau -val indul, hanem VGA módban, igaz ocsmány kicsiny felbontásban, mint a windózok telepítéskor mindig, de ezzel legalább egy hibalehetőséggel kevesebb.

Nekem az egyik konfiguráción az UBK2 is csak így indul először, mert a monitor nem tud mit kezdeni a nouveau által kezdeményezett 65 Hz-es frissítéssel, ezért képet sem ad.

Oda nomodeset -el telepítettem, nomodeset -el indítottam, majd az nvidia-340 csomag feltelepítése után végre megy az UBK2 ott is. (GF210 -es ott az nvidai kártya, aminek az nvidia-340 csomag kell.)

Na közben egy nagyon kicsit tovább jutottam:
Most megpróbáltam, egyből gyorsan csak terminál ablakot nyitni, és sikerült! De még nem tudom, hogy a várakozás idejétől, függ hogy megnyitja e a grafikus programokat, vagy attól, hogy nyitottam e meg előtte valamit.

root at localhost:~# firefox
Error: no DISPLAY environment variable specified
root at localhost:~# exit
kijelentkezés
uhu:~$ firefox
No protocol specified
Error: cannot open display: :0
uhu:~$ calamares
No protocol specified
qt.qpa.screen: QXcbConnection: Could not connect to display :0
Could not connect to any X display.
uhu:~$ su -
Utolsó belépés: 2018. szept. 8., szombat, 14:04:05 CEST, pts/0
root at localhost:~# calamares
QStandardPaths: XDG_RUNTIME_DIR not set, defaulting to '/tmp/runtime-root'
qt.qpa.screen: QXcbConnection: Could not connect to display
Could not connect to any X display

-nomodeset-el próbáltam indítani legeslegelőször, de csak a promt fogadott. A startx nyílván nem működött... és nem is foglalkoztam vele.
Sajnos nem tudok túl sok időt szánni a buherálásra, csak leírom a tapasztalataimat, hátha segít valamit. Ha kapok instrukciókat kicsit szájbarágósan, szívesen végrehajtom. De amíg nincs internet azon a rendszeren addig nem is igen tudok mit kezdeni, nekem az alap parancsok sincsenek a fejemben ez a systemd meg teljesen elhaladt mellettem már semmit nem értek amit az évek alatt sikerült magamra szednem, mind el lehet felejteni.
Majd azért én is rákereshetek valamikor erre a megjelenítő megnyítási hibákra, de ti hátha gyorsabban tudtok vele mit kezdeni.

Ja gondolom fontos: Miután bezártam a mate-terminál ablakot ugyanúgy nem tudtam megnyitni. Valami induláskor tesz keresztbe.

most még offline sem tudok mit csinálni

Az előzőnél tudtál valamit csinálni? Most mit nem tudsz konkrétan?

-Ezzel csak arra utaltam, hogy az előző verzióknál (pl. UBK2) is volt a probléma, mikor a networkmanager feljelentkezett az internetre, onnantól nem voltam jogosult futtatni a programokat, mert valahogy átírta a felhasználó nevet. Ez most nem tartozik a tárgyhoz. Bocsi! Bár remélem egyszer majd megoldódik :) most pppoe-t használok a bejelnetkezéshez.