[UBK users] UBK2

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Már. 12., H, 18:55:06 CET

Még kutakodtam az UBK2 és KDE kapcsán.

Oxygen-gtk3 sajnos nem működik, és ha jól értettem különböző fórumokon, akkor a gtk fejlesztői valamit kidobtak és emiatt a 3.16-os gtk után az oxygen-gtk3 téma működött.

A libreoffice és végül az összes egyébb általam használt gtk-s alakalmazást - libreoffice, gimp, inkskape, audacious - úgy sikerült egy kalap alá hozni a KDE-vel oxygen-gtk2 által, hogy az /etc/profile.d mappában létrehoztam egy libreoffice-fresh.sh fájlt melybe beírtam: export SAL_USE_VCLPLUGIN=gtk. Újraindítva minden csodásan nézett ki. Mint a régi szép időkben :-). A libreoffice menuiben megvolt minden ikon, minden tökéletesen működött, nem mint az alapértelemzett gtk3-as breeze esetében. A gtk2-es breezzel is tökéletesen működik.

Itt is rábukkantam a fájlra - https://github.com/cjxgm/etc/blob/master/profile.d/libreoffice-fresh.sh .

Azt viszont nem tudtam megvalósítani, amit a KDE4-en, hogy a KDE színeit ráhuztam az oxygen-gtk-ra. Talán ott a gtk-kde4 csomag segített ebben.

Próbálkoztam a fordított módszerrel is, mármint KDE-re a gtk-t ráhúzni a qt5ct csomaggal, de abban nem jelenik meg sajnos se a gtk2 se a gtk3 választható opció. Talán hiányzik még valami kiegészítő - qt5-style-plugins - amely hozná magával a gtk-t is.

Említettem korábban az USB-s hangfal gondjaim. Azt csak úgy tudom hasznélni, ha szimultánra teszem és a laptop hangszóróit visszaveszem. Ezzel csak annyi, hogy ha a laptopot a saját hangszóróival kell használnom, akkor a hangerő gomb nem szabályozza a külön hangszórókat. Kézileg kell a hangbeállításoknál visszakapcsoljam.

Érdekes és meglepő módon, ugyanúgy mint az 2.2-es UHUnál, amikor csatlakoztatom az USB-s hangfalat, nem kapcsolódik automatikusan mindkét csatorna, csak a bal. Változtatnom kell a hangerőn, és akkor bekapcsol a jobb is. Különben egy Philips SPA5210B hangfalról van szó.

Ami pedig a kinézetet illeti, csatolok két képet. Mindkettő az asztalt mutatja. A panelek szélét kell figyelni. Az egyiken egy éles fehér vonal látható, a másikon pedig ez elmosódott. Az elmosódott hatást egy KDE asztali effektus teszi, mégpedig a Háttér kontraszt. Rengeteg kísérletezés után jöttem rá. A kde4-en valószínüleg alapértelmezetten bekapcsolva volt és a téma telepítése után jól nézett ki. Itt most ez az effektus kedve szerint kapcsol be induláskor. Hol így, hol úgy indul, habár minden esetben bekapcsoltnak mutatkozik.

Ami még kérdéseket hoz fel, hogy miért csa a KDE rendszerbeállításainál - csak itt figyeltem fel rá - a betük megjelenítése sokszor hibás. Ezt a harmadik képen mutatom, a főablakban levő effektusok listájával.
A libreoffice gyorsindító, pedig nagyon sokat késlelteti a gép kikapcsolását. A kikapcsoló parancs megadása után hosszú másodpercekig vár a grafikus felületen a gép, míg ki tud lépni. Ha az nincs bekapcsolva, rögtön lezárja a gépet.

Tesztelés végett telepítettem a HP-re is az UBK2-t. Hasonlóan mutatkozik. És ott sem, amint már említettem, telepítéskor a tintahal és a grub nem látta meg a gépen levő más rendszereket. A már telepített rendszeren kellet grub-customizerrel helyre tegyem. És nem a particiókkal van gond, mert az UBK1-en levő tintahal és grub rendesen meglát mindent.