[UBK users] UBK2

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2018. Már. 13., K, 00:54:49 CET

Mon, 12 Mar 2018 17:55:06 +0000 (UTC) -n
Szines <en at szinesuvegek.tk> írta:

>Még kutakodtam az UBK2 és KDE kapcsán.
>
>Oxygen-gtk3 sajnos nem működik, és ha jól értettem különböző
>fórumokon, akkor a gtk fejlesztői valamit kidobtak és emiatt a 3.16-os
>gtk után az oxygen-gtk3 téma működött.

Igen, ez nagyon is esélyes.
A gtk fejlesztői gondoskodtak róla, hogy a témák ne legyenek
kompatíbilisek a különböző gtk3 verziókkal.
Nem véletlen, hogy a mate desktop fejlesztői minden gtk főverzióhoz
külön témacsomagot készítettek:
http://pub.mate-desktop.org/releases/themes/
A 3.14 ... 3.22 a gtk verziót jelöli.
Ráadásul az utólag elkészített oxygen-gtk3 legutolsó kiadása 2014
októberi, ami azt jelenti, hogy a gtk 3.14.4 az utolsó, aminek meg tud
felelni.
Szerencsére a gtk3 megállt a 3.22-nél, már a gtk4-en dolgoznak, viszont
az oxygen-gtk3 valószínűleg többet árt, mint használ.
(Más kérdés, hogy a gtk4 megint fejre fog állítani mindent, a gtk3-as
dolgokat elég rendesen újra kell majd írni a gtk4-hez, de szerencsére
ez még odébb van.)
No meg a kde-gtk-config is ott van alapból a kde-ben.

>A libreoffice és végül az összes egyébb általam használt gtk-s
>alakalmazást - libreoffice, gimp, inkskape, audacious - úgy sikerült
>egy kalap alá hozni a KDE-vel oxygen-gtk2 által, hogy
>az /etc/profile.d mappában létrehoztam egy libreoffice-fresh.sh fájlt
>melybe beírtam: export SAL_USE_VCLPLUGIN=gtk. Újraindítva minden
>csodásan nézett ki. Mint a régi szép időkben :-). A libreoffice
>menuiben megvolt minden ikon, minden tökéletesen működött, nem mint az
>alapértelemzett gtk3-as breeze esetében. A gtk2-es breezzel is
>tökéletesen működik.

A libreoffice amúgy úgy van kódolva, hogy kde esetén a gtk3 lesz az
alapértelmezett, ha nincs kde4 plugin. (Márpedig nincs, hiszen nincs
egzakt kde4 támogatása, ahogy kde5 támogatása sincs.)
Kb. 2 perc megpatkolni úgy, hogy a gtk (azaz a gtk2-es) plugin legyen a
default kde alatt.

>Azt viszont nem tudtam megvalósítani, amit a KDE4-en, hogy a KDE
>színeit ráhuztam az oxygen-gtk-ra. Talán ott a gtk-kde4 csomag
>segített ebben.

Lehetséges, de a kde4 nagyjából semmiben sem egyezik a kde5-tel.
Sőt, szerintem már maga az oxygen téma is csak kde4 maradvány, mintha a
breeze lenne a jobban támogatott.
Sőt, a libreoffice-ban is a breeze a default téma kde5 esetén, az
ikonoknál is, nem az oxygen.

>Próbálkoztam a fordított módszerrel is, mármint KDE-re a gtk-t ráhúzni
>a qt5ct csomaggal, de abban nem jelenik meg sajnos se a gtk2 se a gtk3
>választható opció. Talán hiányzik még valami kiegészítő -
>qt5-style-plugins - amely hozná magával a gtk-t is.

A qt nálunk csak minimálisan van darabolva.

> [...]
>hasznélni, ha szimultánra teszem és a laptop hangszóróit visszaveszem.
>Ezzel csak annyi, hogy ha a laptopot a saját hangszóróival kell
>használnom, akkor a hangerő gomb nem szabályozza a külön hangszórókat.
>Kézileg kell a hangbeállításoknál visszakapcsoljam.
>
>Érdekes és meglepő módon, ugyanúgy mint az 2.2-es UHUnál, amikor
>csatlakoztatom az USB-s hangfalat, nem kapcsolódik automatikusan
>mindkét csatorna, csak a bal. Változtatnom kell a hangerőn, és akkor
>bekapcsol a jobb is. Különben egy Philips SPA5210B hangfalról van szó.

Ehhez nem tudok hozzászólni, nincs ilyen eszközöm.

A többi kérdésedhez sem nagyon tudok hozzászólni - a kde5 beállításai
mindössze a háttérkép szintjén vannak módosítva, szóval nem ezen múlik.

Az is jó kérdés, hogy a grub miért nem látja a többi telepített
rendszert.

--
R.