[UBK users] UBK2

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Már. 6., K, 11:25:36 CET

Köszönöm szépen a gtk-oxygen csomagokat. A gtk2 rendjén van, de a gtk 3-al, nem csak a gtk-oxygennel, hanem több kívülről telepítettel, gond van. A rendszeren alapértelmezetten jelen levőkkel minden rendben.

Én lassan, de biztosan kikészülök :). Csak úgy pattog a szemem jobbra-balra, hogy "most mi van?".

A sima KDE felületről van szó, egyébbel nem foglalkoztam.

Szóval a teljes globális billentyűparancs-hiány a KDE-n, kisült, hogy látszólag az Erdlöwe GTK nevezetű gtk téma miatt volt. Sajnos telepítése és beállítása után, semmilyen addig működő gyorsbillentyű parancsra a rendszer nem reagált. Ahhoz, hogy újból működjön a rendszer, nem volt elég más gtk téma beállítása, hanem minden beállítást törölnöm kellett. Nulláról indulva kellett újrakezdjem. Mi köze a gyorsbillentyűkhöz, el nem tudom képzelni.

No, de mindent szépen beállítottam és mikor azt mondtam, hogy hurrá, sikerült, minden úgy néz ki ahogy szeretném, újraindításkor már nem olyan volt a KDE. :(. Így még képernyőképet sem tudok csatolni a különbségről, mert nem készítettem. Újra nulláról kéne kezdeni, de addig is van ennél még nagyobb gond.

Szóval egyes globális billentyűparancsok működnek az eredeti, alapértelmezett KDE beállításokkal, mások nem. Működnek a hangerő szabályozó, képernyő fényerejét állító, wifi ki-be kapcsoló, kijelző-monitor/kivetítő váltó, képernyőkép készítő, ki-be kapcsoló gombok, de nem működik például az Alt-Tab és az Alt-F2. Hiába állítgatom újra be őket, nem működnek.

A gtk3 megjelenítéssel pedig valami gond lehet. Csatolok pár képet. Az egyik a Libreoffice, a másik kettő pedig a KDE beállításainál a gtk megjelenések előnézete. A gtk2-vel minden rendben, a gtk3-nal pedig teljes csőd. És ez nem csak a gtk-oxygennel. Többel is próbáltam. Az említett Erdlöwe például az rendben volt megjelenítés szempontjából gtk2 és gtk3 esetén is, de teljesen leblokkolta a gyorsbillentyűket - még az alapjából működőeket is.