[UBK users] UBK2

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Már. 2., P, 08:10:43 CET

KDE5 beállítások :(

Hát macera. Ha az alap Breeze marad, mondjuk majdnem minden rendben - kivéve az említett fekete hátterű hp és libreoffice gyorsindító ikonokat.

Ha kicserélem a breeze-t a teljes rendszeren oxygenre, akkor egy picivel mintha könnyedebben működne minden. A fekete hátterek is eltűntek. Itt viszont az a gond, hogy hiányzik a gtk-oxygen csomag gtk2 és gtk3-ra is.

Lehetséges lenne azok elkészítése?

Ha lecserélem a KDE breeze témáját bármire, de a gtk megmarad breezenek, a libreofficeban a vizszintes és függőleges gördítő sávok érzéketlenek maradnak a kattintásra. Nem tudom megfogni és húzni, vagy kattintva odacsúsztatni, ahová szeretném. Csakis az érintőtáblán ujjal történő gördítés működik. Viszont ha a gtk-t is lecserélem breezeről bármelyik másra, akkor minden rendben működik.

Nem működik az Alt+Tab váltó - csakis a tálcán kattintgatva tudok a nyitott ablakok között váltani, valamint az Alt+F2-re sem nyílik le a felső szélről az alkalmazásindító ablak. De, ha csak az asztal látszik, ez aktív, akkor leütve tetszőlegesen a Shift vagy a Tab billentyűt + bármilyen betűt, akkor előjön, a már megnyomott betűvel kitöltve. De ha nyitott bármilyen ablak, akkor ez már nem érvényes. Hol keresendő a gubanc?

Már csak azért is, mert a waylandes plasmán működik az Alt+F2. A KDE rendszerben általánosan be van állítva. Mégis mi lenne a különbség ilyen téren a sima és a waylandes között  Waylanddel viszont számomra használhatatlan a rendszer, mert minden irdatlan nehézkesen megy. Ráadásul pl. a libreofficenak nincs itt KDE ablaka, csak maga az alkalmazás, firefoxon viszont van. A kurzor is méreteiben változó - az asztal fölött óriási, a tálcán normális méretű, az alkalmazásokban pedig attól függ ... nem tudom mitől :). Nem sokat bajlódtam vele, mert eleve nem fogom tudni használni.

Telepítéskor Magyarországot hagytam a hely beállításainál, viszont KDE-ből hiába mondom, hogy állítsa át a rendszer óráját a helyire, az időt átállítja, de a helymeghatározást pedig nem. Ez annyiban zavaró, hogy az óra pedig, mivel a rendszer órája más időzónában van, kiírja az idő mellé a felhasználói időzónát is. Ezt pedig nem tudom kikapcsolni. Ezzel tudom a 2.2-n is vacakoltam, aztán konzolból oldottam meg. De ha már megvan grafikusan is a lehetőség, kéne működjön és látszólag működik is, csak a végeredménye nem az ami kéne legyen.

Láttam újabb teszt isok kerültek közben fel. Van bennük lényegi különbség?

Meglepő módon a két gép - a HP és a Toshiba az sd kártyáról való indulást másképp kezeli. Kiírva a 64 bittes változatot egy 2 GB-os SD kártyára, a Toshiban gond nélkül indul, de a HP-n egyből kiírja, hogy:
ISOLINUX 6.03 EHDD Copyright (C) 1994-2014 H. Peter Alvin et al

Failed to load ldlinux.c32
Boot failed: press any key to retry ...

Miért van ez? A 2GB-os usbről mindkét gép elindult.