[UBK users] UBK2

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Már. 2., P, 16:12:18 CET

> [...]
>
> Lehetséges lenne azok elkészítése?
>
> Ha lecserélem a KDE breeze témáját bármire, de a gtk megmarad breezenek, a libreofficeban a vizszintes és függőleges gördítő sávok érzéketlenek maradnak a kattintásra. Nem tudom megfogni és húzni, vagy kattintva odacsúsztatni, ahová szeretném. Csakis az érintőtáblán ujjal történő gördítés működik. Viszont ha a gtk-t is lecserélem breezeről bármelyik másra, akkor minden rendben működik.

Az anomáliákról, amiket észlelsz, egy kis homályosítás.

A KDE QT5 alapú, GTK3 -t nem használ nagyon nem kedveli azt, ami GTK3.
Teljesen elszakadt a GNOME GTK vonaltól, a KDE4 már QT4 alapú volt,
mindent azzal csinált. Nem csoda, hogy GTK grafikára alapuló cuccok
használatánál a felhasználó sokszor csak csodálkozik és értetlenkedik. A
breeze ikonkészlet is teljesen a KDE plasma -hoz passzol, KDE plasma
esetében minden más csak erőlködés.
A GTK2 is lassan teljesen kiirtandó, a gnome2 és a kde3 idején volt
használatban, azóta a gtk3 megjelenésével mára már lassan kukába kerül.

> [...]
>
> Már csak azért is, mert a waylandes plasmán működik az Alt+F2. A KDE rendszerben általánosan be van állítva. Mégis mi lenne a különbség ilyen téren a sima és a waylandes között  Waylanddel viszont számomra használhatatlan a rendszer, mert minden irdatlan nehézkesen megy. Ráadásul pl. a libreofficenak nincs itt KDE ablaka, csak maga az alkalmazás, firefoxon viszont van. A kurzor is méreteiben változó - az asztal fölött óriási, a tálcán normális méretű, az alkalmazásokban pedig attól függ ... nem tudom mitől :). Nem sokat bajlódtam vele, mert eleve nem fogom tudni használni.

A wailand az X -et hivatott majd felváltani, pár éve kezdték el
fejleszteni. Mindenki lohol az újdonságok után, ez is valami olyasféle.
Eddig csak a gnome és a plasma az a desktop, melyek
megkísérelték használatba venni és az alkalmazásaikat azon is
futtathatóvá tenni. A legújabb gnome nekem működik rendesen az nvidia
kártyámmal annak szabadforrású grafikus meghajtójával az UBK2 -n. UBK1
-en a régebbi gnome el sem indult. A plasma az továbbra is gyengélkedik,
de már jobb az UBK2 -n, mint az UBK1 -en. UBK1 -en használhatatlanul
lassú volt és rapszódikusan begörcsölt. Az UBK1 -en már rendes
sebességű, de itt is rapszódikusan teljesen lefagyasztja a rendszert.
A KDE alapértelmezett grafikus beléptetője az SDDM, abból mindig be
tudok lépni wailand és X felületre is. A GNOME beléptetője a GDM,
wailand-ba nem tudok belépni vele, mert lefagy a gépem. Ha reset után
belépek vele gnome X-be, akkor a journal-t visszanézve az tele van piros
nvidia kernel hibával az előzö munkamenetből hátrahagyottan.
Hozzáteszem, hogy az én nvidia chipemet csak az nvidia-340 -es sorozat
támogatja és ennek hivatalos nvidia által kiadott grafikus megjhajtója
wailand módra alkalmatlan, de minden másra jobb, mint a szabadforrású
nouveau, amely viszont wailand képes.
Ha lecserélném a videó kártyámat újabb típusra, könnyen lehet, hogy tök
jól lehetne használni a wailand felületet, akár hivatalos gyári, zárt
grafikus meghajtóval is.

Szóval amiket itt felsoroltál a wailand -el kapcsolatban, nyugodtan
lehetnek teljesen hardver specifikus jelenségek. Ekkor szokták azt
tanácsolni, hogy tessék az új operációs rendszert új hardverre
telepíteni és azon használni. Igen ám, de az új hardver meg tartalmazhat
egy sereg olyan újítást is, melyekkel még a hozzáadott windóz
drájvertömeg sem képes megbirkózni, az utána mindig lépéshátránnyal
kullogó szabad forrású rendszereket nem is említve.

Ha rám hallgatsz, akkor elfelejted a wailand erőlködéseket.
> [...]
>
> Láttam újabb teszt isok kerültek közben fel. Van bennük lényegi különbség?

A calamares nyelvi részlege javított, és ha jól sejtem az apt
forráslistája is. Azért csak sejtem, mert nem én gyártottam, hanem Imre,
ő tud erre pontosabb választ adni.

> Meglepő módon a két gép - a HP és a Toshiba az sd kártyáról való indulást másképp kezeli. Kiírva a 64 bittes változatot egy 2 GB-os SD kártyára, a Toshiban gond nélkül indul, de a HP-n egyből kiírja, hogy:
> ISOLINUX 6.03 EHDD Copyright (C) 1994-2014 H. Peter Alvin et al
>
> Failed to load ldlinux.c32
> Boot failed: press any key to retry ...
>
> Miért van ez? A 2GB-os usbről mindkét gép elindult.

Nem tudom, ez is valami hardver specifikum, az isó elsősorban dvd írásra
készült, onnan kell mindig elindulnia.
Én pendrájvot használok, SD kártyaolvasó nincs a gépemen.