[UBK users] UBK2

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Feb. 27., K, 12:24:07 CET

> [...]
>
> Örömmel láttam a teszt UBK2-t. Letöltöttem a 64 bittes változatot és a munkahelyi gépemen futtatva Virtualboxban az ISO-t, a grafikus felület nem indult automatikusan, megállt a konzolos bejelentkezésnél, ha bejelentkeztem pl. uhu-val majd kiadtam a startx parancsot, akkor elindult. 1536 MB RAMot adva kernelhibával kilépett, 2048 MB RAM esetében betöltődött egy bizonyos pontig, 2096 MB RAMmal sikerült az említett startx-es belépés. Tovább nem növelhettem, mert közben még mással is dolgoznom is kellett a gépen. Telepíteni próbáltam Virtualboxban, de órákon keresztül csak 35%-hoz jutott. Így erről le is mondtam. Örültem egyáltalán, hogy elindul Virtulboxban, mert az UBK1 nem indult.
Virtualbox? Jó hogy ott is működnie kellene, de nem sokan fogják abban
használni, nem is arra készül.
> Ugyanezen a gépen (HP Elitebook 8460p), ha usb-ről indítom, többszöri nekifutásból - kb. 5-6, csak egyszer sikerült a grafikus felületbe automatikusan belépni. Elindul, de megáll 1 fekete képernyővel, van, hogy a bal felső sarokban pislákol egy kis vonal, de ennyi. Az usb-ről nem töltődik tovább - látom, mert van kijelzője, hogy dolgozik-e vagy sem.
>
> Ha ekkor átlépek konzolba CTRL+ALT+F2 pl., rootként belépek és htop segítségével kilövöm az X-et, rögtön előjön az sddm. Enterrel bent is vagyok a grafikus felületen.
Az sddm valamiképp bizonytalan, nekem is előfordul ubk1 -en is, hogy nem
ad grafikát, csak újraindítva.
Elegendő egy killall X.
Úgy látszik ez intelnél is így van már. Cseréld le modernebb laptottyra
a laposod, amiben modernebb intel videó megjelenítő van, azzal biztosan jó.

Az isóról tuti, hogy nem minden harveren fogja egyből beléptetni UHU-t.
Nekem kiakasztja a 3/4 -es ipari  8 éves LCD monitoromat, az kiírja
intelligensen, hogy a kért 65 Hz-es módra nem képes. A feltelepített
rendszer sem, csak akkor, ha rárakom az nvidia meghajtó csomagot. Az
nvidia hivatalo drájver jól válsztja ki a használható felbontásokat, a
nouveau már nem. A kernel visszafejlesztése biztosan megoldaná a nouveau
problémát, mert biztosan kiszedték az nvidia grafikus chipem kernel
támogatottságát. Egyébként nekem nvidia-gf210 -es kártyám van, már nem
gyártják. A nouveau összecsinálja magát teli képernyős módnál más,
modernebb 16/9-es LED monitornál is, fekete lesz minden, az a monitor is
kiírja, hogy a kért üzemmód számára ismeretlen. Lassan kénytelen leszek
lecserélni, még manapság is gyártott típusra, azzal remélhetőleg jó lesz.
A nomodeset opcióval elindul biztosan valószínűleg minden hardveren.

> Otthon is próbáltam, csak 1x, a már korább említett Toshiban, ott egyből belépett usb-ről a grafikus felületre. Röpke használat után - firefox, email, 1 dokumentum létöltése és átmásolása után semmire sem volt képes - azaz a dokumentumot szerettem volna Libreoffice-al megnyítani és kinyomtatni - HP nyomtatóm van és mivel az alapértelmezetten telepítve van, elvileg működött volna, de nem sikerült, mert a libreoffice nem nyílt meg. Lezárva a firefoxot, azt sem nyitotta meg újra. Többre időben nem futotta.
>
> A következő nekifutáskor remélem sikerült telepítenem a Toshiban.
Arra biztosan sikerülni fog.