[UBK users] UBK2

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Feb. 27., K, 09:02:54 CET

Szervusztok!

Örömmel láttam a teszt UBK2-t. Letöltöttem a 64 bittes változatot és a munkahelyi gépemen futtatva Virtualboxban az ISO-t, a grafikus felület nem indult automatikusan, megállt a konzolos bejelentkezésnél, ha bejelentkeztem pl. uhu-val majd kiadtam a startx parancsot, akkor elindult. 1536 MB RAMot adva kernelhibával kilépett, 2048 MB RAM esetében betöltődött egy bizonyos pontig, 2096 MB RAMmal sikerült az említett startx-es belépés. Tovább nem növelhettem, mert közben még mással is dolgoznom is kellett a gépen. Telepíteni próbáltam Virtualboxban, de órákon keresztül csak 35%-hoz jutott. Így erről le is mondtam. Örültem egyáltalán, hogy elindul Virtulboxban, mert az UBK1 nem indult.

Ugyanezen a gépen (HP Elitebook 8460p), ha usb-ről indítom, többszöri nekifutásból - kb. 5-6, csak egyszer sikerült a grafikus felületbe automatikusan belépni. Elindul, de megáll 1 fekete képernyővel, van, hogy a bal felső sarokban pislákol egy kis vonal, de ennyi. Az usb-ről nem töltődik tovább - látom, mert van kijelzője, hogy dolgozik-e vagy sem.

Ha ekkor átlépek konzolba CTRL+ALT+F2 pl., rootként belépek és htop segítségével kilövöm az X-et, rögtön előjön az sddm. Enterrel bent is vagyok a grafikus felületen.

Otthon is próbáltam, csak 1x, a már korább említett Toshiban, ott egyből belépett usb-ről a grafikus felületre. Röpke használat után - firefox, email, 1 dokumentum létöltése és átmásolása után semmire sem volt képes - azaz a dokumentumot szerettem volna Libreoffice-al megnyítani és kinyomtatni - HP nyomtatóm van és mivel az alapértelmezetten telepítve van, elvileg működött volna, de nem sikerült, mert a libreoffice nem nyílt meg. Lezárva a firefoxot, azt sem nyitotta meg újra. Többre időben nem futotta.

A következő nekifutáskor remélem sikerült telepítenem a Toshiban.