[UBK users] UBK2

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Feb. 28., Sze, 07:30:25 CET

Telepítettem offline módon a Toshibara.

A tintahalban a billentyűzet kiválasztásánál a sima Hungarian (qwerty) változatot választottam. Ez akkor a a tintahalban működött is, a települt rendszeren viszont magyar qwertz billentyűzet lett. UBK 1-en is ez történt, de akkor azt hittem, elnéztem a telepítésnél. De nem. Most szándékosan odafigyeltem erre.

Az UBK 2-n a tintahal nem látta meg a más partición levő rendszert - UHU 2.2-t. UBK 1-en látta volt. Telepítés után, újraindításkor a grubban csak az UBK 2 szerepelt. Grub-configuratorral a már telepített UBK 2-ben visszakerült az UHU 2.2 is automatikusan, csak le kellett mentsem az új grub.cfg-t.

A tintahalban 2x is megismétlődött, hogy az összefoglaló oldalról vissza mentem a név, felhasználó, stb. oldalra, hogy javítsak, majd amikor előre akartam navigálni a következő lépésre, a tintahal elszállt. Csak akkor tudtam végig menni, ha nem lapozgattam előre-hátra, csak mindig előre :).

Összességében gyorsan települt kb. 15, max. 20 perc lehetett. Sokat időzött 27-30% tájékán, azt hittem, hogy fennakad. Az utolsó oldalon, az Újraindítás most opció szövege elé becsúszott egy $ jel, azaz "$Újraindítás most" jelenik meg. Az UBK 1-en is így volt. Valószínűleg a nyelvi fájlban van egy elütés.

Telepítettem a KDE-t. A KDE gtk beállításai nem állították át a Mate gtk beállításait. KDE Telepítés és beállítás után a Mate pont úgy néz ki, mint telepítéskor.
A hang gondok ugyanazok mint az UBK 1-en. Ami változott, hogy most a VLC integrálódik a rendszerbe, a lejátszott adatfolyamoknál megjelenik és onnan állítható, hogy melyik hangrendszerrel játsszam le. Most már a VLC.ben is csak a KDE hangbeállító rendszerében levő adatok jelennek meg, így most már a VLC-t se tudom rábírni, hogy rendesen szóljon. Végül is az összkép szempontjából most ez így rendjén van, mert a VLC KDEbe való integrációja hanglejátszás szempontjából így teljes.
Ami még e téren változott, hogy látszólag - még nem teszteltem mélyrehatóbban - a szimultán lejátszási módot, amelyen sikerül rendesen lejátszani a már említett zeneszámot, megjegyzi az smplayer, így újraindításakor nem kell újra babrálni a beállítást és megy az USB-s is rendesen. Megnézem majd, hogy ha ezen lejátszási módban a laptop hangszóróit lehúzom minimumra, a fő hangerőszabályzó pedig csak az USB-st állítaná, akkor mi az ábra. Használható-e stabilan ez a változat, különböző lejátszási és indítási kombinációkban. Hol keresendő esetleg a hiba? Melyik csomag határozza meg a hanglejátszás milyenségét különböző hardvereken?
Nem UHU-szpecifikus gond, mert megnéztem az UBK 1-es hangtapasztalat után még a SolidK-t és ugyanúgy - rosszul - viselkedett, viszont az MxLinux rendesen.

A libreoffice ugyanúgy hosszas fekete ablakkal indít. Ha be van kapcsolva a libreoffice gyorsindító, akkor ez nem zavaró, csak röpke pillanat.
A libreoffice gyorsindító ikon és a hp gyorsindító ikon háttere nem átlátszóan jelenik meg a KDE panelen, hanem feketén. És egy picit mintha kilógnának a tálcáról. Ha változtatom a panel magasságát, változik az ikon méret, de akkor is teljesen a panel széléig nyúlnak ki, mintegy takarva annak körvonalát. Ezért a kilógó hatás.

Egyelőre ennyi. Egy bemutató lett rajta hosszasabban - pár óra - átalakítva majd kinyomtatva. Minden rendben volt. Nem szállt el a KDE sem munka közben. Volt egy kis ragadósség benne, de nem tudom, hogy a rendszer, a KDE, a bemutató vagy az egyre felfújtabbá váló libreoffice hatása-e - itt már a 6-os van - mert nem teszteltem most a bemutatót az UHU 2.2-n és az 5.2-s talán libreoffice-on.