[UBK users] Gnome

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Feb. 23., P, 14:32:44 CET

> A gdm is fent van. Hogyan tudom majd aktivizálni, ha le akatnám
> cserélni a mostanit beléptetőt (MATE) és hogyan tudom majd az egész
> MATE-t eltávolítani?
>
> Miket kell/lehet hozzá eltávolítani?

A gdm felélesztését írom le, először csak a próbát, zárójelben a
magyarázatot.

1. Ki kell lépni a grafikus felületről egy konzolba (Alt+F1) és ott root
-ként be kell jelentkezni, minden további parancsot ott kell kiadni.
(Rendszerparncsokat kell kiadni.)
2. systemctl stop sddm (Ez leállítja az sddm grafikus beléptető
szolgáltatást, amit le szertnél cserélni.)
3. systemctl start gdm (Ezzel elindul a gdm, ha minden jó, akkor be is
lehet lépni akármely feltelepített grafikus munkamenetbe.)

A véglegesítést, hogy a rendszer a gdm -el induljon mindig, így kell
megcsinálni, a sikeres próba után így kell csinálni:
(De csak akkor, ha mindent jónak vélsz!)

1. Alt+F1
2. systemctl disable sddm (Ezzel letiltjuk a rendszerindításkor történő
sddm elindítást)
3. systemctl enable gdm (Ezzel engedélyezzük a rendszerindításkor
történő gdm elindítást)

A MATE levakarásához eltávolítandó csomagok, amik a synapticban
kijelölendők:

atril
brisk-menu
caja
caja-extension-atril
caja-extension-engrampa
caja-extensions
engrampa
eom
marco
mate-applet-lockkeys
mate-applets
mate-applet-uptime
mate-backgrounds
mate-calc
mate-control-center
mate-desktop
mate-icon-theme
mate-icon-theme-faenza
mate-indicator-applet
mate-media
mate-menu
mate-menus
mate-notification-daemon
mate-panel
mate-polkit
mate-power-manager
mate-screensaver
mate-sensors-applet
mate-session-manager
mate-settings-daemon
mate-system-monitor
mate-terminal
mate-themes
mate-tweak
mate-user-guide
mate-user-share
mate-utils
pluma
mate

Az sddm nem a mate kelléke, ha alég a gdm, az sddm -et is
leszedetheteted a synapticcal.

Utána újraindítasz és a gnome alól a synapticcal leszedetheted még az
automatikusan eltávolítható csomagokat, melyek hulladékok.