[UBK users] UBK1 + KDE

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Feb. 15., Cs, 09:11:51 CET

És teljes "Linux" tapasztalat.
Mármint amitől a legtöbb ember fél a linux kapcsán, hogy első sorban nem ugyanúgy néz ki, valami nem működik a megszokott módon, vagy egyáltalán nem, mondjuk Windowshoz képest, vagy, hogy mindig bütykölni kell. Mert ha esetleg nem lehetne bütykölni, tán azt mondanám, hogy ez így van, és kész. Nem fájna a fejem.

De fáj. Nagyon is :(.

Kiderült, hogy igazából élesben nem használnám az UBK1-et, és KDE-n még kevésbé. A KDE véletlenszerűen elszáll - mármint az ablakkezelő leáll, fekete lesz minden, de magától újraindul, miközben szerencsére a megnyitott alkalmazások nyitva maradnak. A legutóbbi KDE frissítés előtt és után is ugyanúgy viselkedett. Nem jöttem rá, hogy lenne egy rendszere, pl. ugyanarra a mozzanatra történne.

Zenét hallgatva egy usb-s hangfallal, az egyik zeneszámnál nagyon csúnyán torzítva, akadozva kezdett működni. Kiderült, hogy nem szokványos a darab frekvenciája (24kHz) - ez eredményezné? - de ez a lejátszásgond eddig soha sem fordult elő, így eddig fel sem figyeltem erre a különbségre. A laptop hangszóróin rendesen megy, és az usb-s hangfalra csak úgy tudom hallgathatóan átvezérelni, ha a rendszer hangbeállításainál szimultánra teszem, hogy mindkét hangrendszer - a laptopé és az usb-s is működjön, majd átállítom az usb-s típusát analóg hangfalról digitálisra. Utána visszaállíthatom analógra, jól játssza le. Viszont a szimultán meg kell maradjon. De ezt a lejátszást nem jegyzi meg, ha újraindítom a lejátszót, újra kell macerálni a legutolsó lépést.

Mindezt Smplayerrel kell megtenni, mert az Exaile valamilyen gstreamer plugint hiányol, de nem tudom mit, mert az alaptelepítésből van ott és látom valami pluginek telepítve is vannak. A VLC nem jelenik meg a lejátszó adatfolyamoknál, ott a VLC-n belülről kell átállítsam digitális lejátszóra az adott hangfalat, de ezzel a megoldással pedig az a gond, hogy ha kihúzom az usb-s hangfalat, akkor nem áll át a laptopéra, mint akkor amikor a rendszer hangbeállításainál mondom meg, hogy mivel játssza le a hangot.
Ez a hangprobléma MATE-n is pont ugyanúgy mutatkozik, azzal a különbséggel, hogy ott nincs a KDE hangbeállító rendszere, és sehol sem tudom a szimultán lejátszást bekapcsolni a pavucontrollal, csak ha előzetesen KDE-ben létrehoztam.

Csatolom az említett zeneszámot, és képernyőképet az Exaile hibáról és a Synapticban megjelenő Hiba: Az időkorlát elérve kiírásról. A legtöbb telepítésnél megjelenik, de van hogy nem. A telepített csomagok látszólag rendben települnek.

Mivel az UBK2 hamarosan meglesz, és abban a reményben, hogy stabilabb, jobb lesz, az UBK1-el többet nem bajlódok. Marad még a  2.2.

>Csak a kernel 64 bites, maga az alaprendszer 32. Ez gyakorlatilag csak
>arra jó (és emiatt kell), hogy 32 bites rendszeren is lehessen fordítani
>64 bitre.

Mennyi esélye van annak, hogy egy közönséges felhasználó, 32-es rendszeren 64-re fordítgasson. Akinek erre szüksége van, nem telepítheti a 64-es magot utólag?

>Az pedig, hogy dolphin nem része az alap kde-nek, a kde fejlesztők
>hülyesége.

Én, mint felhasználó ezt nem tudhatom, épp ezért nem is a fejlesztők jutnának legelőször eszembe, hanem a disztrókészítők, mert a disztróval lépek direkt kapcsolatba.
Én, mint disztrókészítő, ha módomban áll, az ilyen hiányosságokat orvosolnám.

Az UBK2 felhasználói élmény szemszögéből mennyire lesz másabb a naprakész UBK1-től?

UBK2-n már megoldva ez a Spectre és Meltdown gond? Egyáltalán mennyire kell rá figyelni, vagy csak nagydobra vert valami?