[UBK users] UBK1 + KDE

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2018. Feb. 12., H, 11:03:59 CET

> [...]
>vicces, hogy az sddm időzítése viszont megmaradt a magyar idő szerint.
>Így amikor kijelentkezek, vagy zárul a képernyő, akkor egy órával
>korább lesz. Kár, hogy csak a képernyőn és nem a valóságban is :). A
>KDE órabeállításainál a régióbeállításokhoz benézve, Budapest maradt
>továbbra is és nem az általam a telepítéskor megadott. Ezt
>megváltoztatva, a időkijelzés rendbe lett az sddm-ben is. De
>szerintem, már eleve fel kellett volna vegye a rendszer is, nem csak a
>felhasználó, a megadott időbeállítást. Még nem kerestem grafikus
>megoldást a szövegkiírásra, de fogok kísérletezni.

A rendszer alapértelmezett nyelvét az uhu-base, az alap időzónát a
tzdata csomag állítja be, így felülírhatja a calamares / sddm saját
beállításait.

>Ha a 32-es izóban 64-es initramdiszk is van, akkor ezek szerint ez 2
>az 1-ben telepítés? Akkor mi szükség van csak egy sima 64-es izóra,
>vagy a telepített grubban miért nincs 64-es indító is. Vagy - tudom,
>hogy buta kérdés lehet, mert tudomásom szerint 32 bites rendszeren nem
>futhat a 64 bites alkalmazás - a 32 bites telepítésen ebben az esetben
>most már lehetséges egyszerre mindkét típusú alkalmazás futtatása,
>csak én nem tudom még róla?

Csak a kernel 64 bites, maga az alaprendszer 32. Ez gyakorlatilag csak
arra jó (és emiatt kell), hogy 32 bites rendszeren is lehessen fordítani
64 bitre.

>A phonon-backend-vlc miért kötelező a KDE-nek? Tudtom szerint a vlc
>nem a KDE rendszerhez alapértelmezetten tartozó alkalmazás. Annál
>inkább a dolphin fájlkezelő és a konsole terminál. Pl. ha ezek
>nincsenek telepítve, akkor az asztalon megjelenő mappákat nem tudja a
>KDE alapértelmezettek megnyitni, hanem kéri, adjam meg neki, hogy
>mivel nyithatja azt meg. Ha meg telepítve van, alapértelmezetten veszi
>a dolphint. A dolphinban pedig lehet beágyazva terminált használni.
>Nem próbáltam, hogy ha konsole nincs telepítve, ez működik-e, de
>valószínűnek tartom, hogy nem.

A phonon-backend-vlc és phonon-backend-gstreamer csomagokat Attila
gyógyította be utólag valami miatt.
Az pedig, hogy dolphin nem része az alap kde-nek, a kde fejlesztők
hülyesége. Pláne úgy, hogy a desktop amúgy is igényel olyan
cuccokat, amik náluk a külön "applications" kategória (kio-extras,
kdegraphics-thumbnailers, kholidays, és ez mind kötelező függőség, nem
opcionális).
MATE alatt az alap desktop része a caja, de még a mate-terminal is.

>A fórum/levelezőlista kuszaságot pedig itt én nagyobbnak élem meg mint
>a fóeumon, mert lásd akár a telepítésem kapcsán, hány téma érintődik.

Igaz, viszont itt a számodra érdektelen leveleket törölheted, míg egy
fórumon megmaradnak.

>Vagy többször láttam frissítéses levélnek látszóban tulajdonképpen
>megjegyzéseket. És ugyanazon a levelezőlistán jön le minden. A
>frissítéseket külön raknám. Azokból is, miért jön kétszer ugyanaz?

A frissítés levelek csak tájékoztatók. Volt ilyen korábban is, igaz,
akkor másik listára mentek - de a frissítéseknek akkor sem volt külön
listájuk.
Ezek a levelek akkor jönnek duplán, ha a 32 és 64 bites rész egyszerre
frissül, ugyanis nincs szétválogatva a kettő, viszont kétszer fut le a
dupla frissítés miatt. Ezt majd még meg kell oldani.

--
R.