[UBK users] UBK1 + KDE

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Feb. 12., H, 10:37:23 CET

> [...]
>
> A grubot hogyan tudom frissíteni megfelelően? A legelső megoldás amit a neten találok az az update-grub - azután hogy beírtam a megfelelőeket a 10-, 20- 30-as stb. fájlokba a kívántakat, amelyekből a grub.cfg generálódik, de ilyen parancs nincs. A grub.cfg szövegében egy másik parancsot ír a kezdeti figyelmeztetésben, amivel ezt létrehozhatom, de azt kiadva, megnevezve, hogy a grub.cfg fájlt írja ki az adott helyre, nem grub.cfg-t írt ki, felülírva a régit, hanem grub.new-t. Kézileg kellett helyettesítsem.

Az update-grub az ubutu és debian parancs, nálunk nincs, a grub
"frissítése" meg legegyszerűbben a synapticcal való újratelepítéssel
oldható meg. Ez újrarakja az egészet és új grub.cfg -t is csinál. Egy új
grub.cfg generáltatása egyéni igények szerint meg egy "grub-mkconfig >
grub.cfg" paranccsal oldható meg, amihez abszolút root jog kell (su -),
mert a grub-mkconfig a /usr/sbin alatt fészkel, hogy ne tudja elérni
közönséges halandó felhasználó. Eközben persze használja a létrejövő
grub.cfg -hez a /etc/grub.d-ben lévő előírásokat, ahol eredetileg a grub
csomag által szállított cuccok vannak.
Az így létrejövő új grub.cg fájl meg a /boot/grub/ mappába másolandó.
Van grafikus grub beállítónk is (grub-customizer).

> Ha a 32-es izóban 64-es initramdiszk is van, akkor ezek szerint ez 2 az 1-ben telepítés? Akkor mi szükség van csak egy sima 64-es izóra, vagy a telepített grubban miért nincs 64-es indító is. Vagy - tudom, hogy buta kérdés lehet, mert tudomásom szerint 32 bites rendszeren nem futhat a 64 bites alkalmazás - a 32 bites telepítésen ebben az esetben most már lehetséges egyszerre mindkét típusú alkalmazás futtatása, csak én nem tudom még róla?

A 32 bites telepítményen indítható "64 bites" módban is, ez azt jelenti,
hogy maga a rendszermag 64 bites, de 64 bites programok nem futtathatók,
mert minden más marad 32 bites. A futtatható bináris állományok mind 32
bitesek.
Például most épp 64 bites módban fut nálam az ubk1 32 bites.:

> attila at localhost:/usr/bin$ file apt
> apt: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (SYSV),
> dynamically linked, interpreter /lib/ld-linux.so.2, for GNU/Linux
> 2.6.33, stripped, with debug_info
> attila at localhost:/usr/bin$

A 64 bites izó meg tiszta, valódi 64 bites. A 64 bites rendszeremen ez van:

> attila at localhost:/run/media/attila/RIA64/usr/bin$ file apt
> apt: ELF 64-bit LSB executable, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically
> linked, interpreter /lib64/ld-linux-x86-64.so.2, for GNU/Linux 2.6.33,
> stripped, with debug_info
> attila at localhost:/run/media/attila/RIA64/usr/bin$

> Én is külön /home particiót használok, de a tintahaban ezt nem tudtam, hol kell kellő képpen felcsatolni

Pedig könnyedén ki lehet találni, a telepítés elején kell neki megadni.

> [...]
>
> Az UBK2 teszt iso kb. mikorra lenne meg?

Még egy kis türelem! Szerintem még ebben a hónapban.

> Meg miért ne lehetne megoldani, hogy főleg ha már teljesen UBK-sak a rendszerek, az UBK1-et UBK2-re majd UBK3-ra stb. frissíthessem teljes újratelepítés nélkül?
Akkora különbség, hogy ubk1-ről ubk2 -re a frissítés igen nehézkes
lenne. Talán ubk2 -ről ubk3 -ra lehetséges lesz, de egyelőre még ubk2 sincs.
> [...]
>
> A levelezőklienst állítottam be, hogy szűrje a leveleket, mert ez esetben az ubk2 frissítések nem érdekelnek, egyenesen a kukába mennek, az ubk1-es érdekelhetne, de miért, mert butaságnak tartom, hogy mindig ott üljek a frissítés gombon és nyomogassam ahányszor van valami új. De ha ezekbe csúszik be valami ami nem frissítés, akkor azok úsztak.
Ebben Rezső illetékes, övé a levelező lista.