[UBK users] UBK1 + KDE

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Feb. 12., H, 09:41:29 CET

Köszönöm a válaszokat! Köszönöm a kdenlive-ot :).

Még egy rendellenességre figyeltem fel. Offline telepítettem és nem Magyarországot jelöltem be a regionális beállításnál. Amint jeleztem, ezek után, nem csak az órát állította be a megadott országnak megfelelően, hanem a kiírás szövegét is és a dátumformát is ennek nyelvén és formájában írja ki, habár a telepített rendszer nyelve magyar. Ez például szerintem nem kéne így legyen. A kiírás a rendszer nyelvéhez kéne igazodjon.

Hasonlóan, az sddm-ben is, nem magyarul íródik ki a dátum, de ami vicces, hogy az sddm időzítése viszont megmaradt a magyar idő szerint. Így amikor kijelentkezek, vagy zárul a képernyő, akkor egy órával korább lesz. Kár, hogy csak a képernyőn és nem a valóságban is :).
A KDE órabeállításainál a régióbeállításokhoz benézve, Budapest maradt továbbra is és nem az általam a telepítéskor megadott. Ezt megváltoztatva, a időkijelzés rendbe lett az sddm-ben is. De szerintem, már eleve fel kellett volna vegye a rendszer is, nem csak a felhasználó, a megadott időbeállítást. Még nem kerestem grafikus megoldást a szövegkiírásra, de fogok kísérletezni.

A grubot hogyan tudom frissíteni megfelelően? A legelső megoldás amit a neten találok az az update-grub - azután hogy beírtam a megfelelőeket a 10-, 20- 30-as stb. fájlokba a kívántakat, amelyekből a grub.cfg generálódik, de ilyen parancs nincs. A grub.cfg szövegében egy másik parancsot ír a kezdeti figyelmeztetésben, amivel ezt létrehozhatom, de azt kiadva, megnevezve, hogy a grub.cfg fájlt írja ki az adott helyre, nem grub.cfg-t írt ki, felülírva a régit, hanem grub.new-t. Kézileg kellett helyettesítsem.

Ha a 32-es izóban 64-es initramdiszk is van, akkor ezek szerint ez 2 az 1-ben telepítés? Akkor mi szükség van csak egy sima 64-es izóra, vagy a telepített grubban miért nincs 64-es indító is. Vagy - tudom, hogy buta kérdés lehet, mert tudomásom szerint 32 bites rendszeren nem futhat a 64 bites alkalmazás - a 32 bites telepítésen ebben az esetben most már lehetséges egyszerre mindkét típusú alkalmazás futtatása, csak én nem tudom még róla?

A phonon-backend-vlc miért kötelező a KDE-nek? Tudtom szerint a vlc nem a KDE rendszerhez alapértelmezetten tartozó alkalmazás. Annál inkább a dolphin fájlkezelő és a konsole terminál. Pl. ha ezek nincsenek telepítve, akkor az asztalon megjelenő mappákat nem tudja a KDE alapértelmezettek megnyitni, hanem kéri, adjam meg neki, hogy mivel nyithatja azt meg. Ha meg telepítve van, alapértelmezetten veszi a dolphint. A dolphinban pedig lehet beágyazva terminált használni. Nem próbáltam, hogy ha konsole nincs telepítve, ez működik-e, de valószínűnek tartom, hogy nem.

Én is külön /home particiót használok, de a tintahaban ezt nem tudtam, hol kell kellő képpen felcsatolni - az UHU telepítőn a haladó módban egyszerű volt, és az is, hogy azt nem formatálja, így a telepített rendszerhez utólag csatolnám az fstab-ban. Sajnos ez nem megy még, mert a régi felhasználók kezdőbetűje nagy - ezeket a kuserrel hoztam létre - de a telepítő nem enged csak kisbetűseket. Még nem jutottam odáig, hogy átállítsam még, egyrészt mert még nem tudom, hogy melyik lenne a biztosan működő módszer ebben az esetben, másrészt pedig, amíg biztosan ki nem kísérletezem, a működő rendszert nem akarom megbolygatni, mert mindennapi használatban van.

Az UBK2 teszt iso kb. mikorra lenne meg? Mert még sorra kerülne egy gép frissítése, ugyancsak 2.2-ről, de az nincs közelemben, így távirányítósan vagy én utazva vagy a gép utazva frissülhetne. De egyik megoldást sem ismételgetném sűrűn. Jobban örülnék, ha nem kéne egy-egy frissítéssel a mindennapi tevékenység mellett hetekig macerálni, meg aztán használat közben is, míg minden visszarendeződik, stabilizálódik. És mire már megnyugodna az ember, hogy na, végre van egy pontra tett eszköze, kezdheti elölről. Meg miért ne lehetne megoldani, hogy főleg ha már teljesen UBK-sak a rendszerek, az UBK1-et UBK2-re majd UBK3-ra stb. frissíthessem teljes újratelepítés nélkül?

A fórum/levelezőlista kuszaságot pedig itt én nagyobbnak élem meg mint a fóeumon, mert lásd akár a telepítésem kapcsán, hány téma érintődik. Vagy többször láttam frissítéses levélnek látszóban tulajdonképpen megjegyzéseket. És ugyanazon a levelezőlistán jön le minden. A frissítéseket külön raknám. Azokból is, miért jön kétszer ugyanaz? Keresni is nehezen lehet így, főleg, hogy nincs is kereső.

A levelezőklienst állítottam be, hogy szűrje a leveleket, mert ez esetben az ubk2 frissítések nem érdekelnek, egyenesen a kukába mennek, az ubk1-es érdekelhetne, de miért, mert butaságnak tartom, hogy mindig ott üljek a frissítés gombon és nyomogassam ahányszor van valami új. De ha ezekbe csúszik be valami ami nem frissítés, akkor azok úsztak.