[UBK users] Nvidia telepítés

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Május. 31., Sze, 18:34:07 CEST

>  Nem is magára a driverre gondoltam, anem, hogy hozzá a sallang, pl.
> ez a systemd-rendszer vagy mi még akkor is betöltötte a nouveau-t ha
> le volt törölve (?) :), meg nem ismerem annyira a rendszert, hátha még
> kapcsolódik valamihez.
>
> Igazából nekem is a 340-es driver kellett (GT710), meg még beírtam a
> grub-ba  a nomodeset mellé, hogy "modprobe.blacklist=nouveau" és jó
> lett, de még nem tudom mitől pontosan mert túl sok mindennel
> próbálkoztam  egyszerre.

Nos a helyzet az, hogy az nvidia kernelmodul a /lib/modules/kernelverzió
mappába települ és csak 32 bites módban indítva működik.
Az ugyanott lévő nouveau kernelmodullal ütközik, és amennyiben a nouveau
rendszerindításkor már be van töltődve, nem töltődik be az nvidia
modulja, nem lesz grafika.

Ez a /lib/modules mappa az initramdiszkbe is bele van véve, az
initramdiszk, amiről a rendszer indul akkor, amikor a kernel, vagy a
mkinitrd csomag újratelepül, vagy frissül, mindig újragenerálódik. Az én
alapelvem az, hogy ezen két csomag valamelyikének újratelepítése, vagy
frissítése előtt az esetleg feltelepített akármilyen verziójú nvidia
csomagot eltávolítom, hogy az nvidia kernelmodulja semmiképp ne épüljön
bele az initramdiszkbe, majd az initramdsiszk létrejötte után
telepíthetek már bármilyen nvidia csomagot, így akkor, mikor kell, a
vincseszteren lévő kernelmodul fog érvényesülni. Ha ugyanis az nvidia
modul beleépül az initramdiszkbe és netán újabb nvidia csomag frissítés
történik, akkor a vincseszteren lévő újabb és az initramdiszkben lévő
régebbi nvidia verziók ütközni fognak és ekkor nem lesz grafika.

Nagyon nem mindegy az nvidia csomag sorozata, mert az újabb nvidia
drájverek esetrleg már nem kezelik a gépben lévő grafikus csippet, tehát
csak egy sorozathoz ragaszkodjunk, ezért is van többféle nvidia csomag.
UHU-UBK1 alá van nvida-304, nvidia-340 és nvidia csomag, UHU-3 -hoz
nvidia-173 is, ami UBK1 alá már nem készíthető el, helyette a nouveau
marad csak.
Az nvidia meg a legújabb nvidia csippekhez is jó.

> Azthiszem egyenlőre békén hagyom. Volt a (mate) panelen egy kis
> vibrálás, ha egérrel fölé megyek, nem szűnt meg, úgy tűnik nem a
> meghajtó miatt van. A kaffeine tv-nézéskor nagyon vibrál, de legalább
> most megtanulom használni a vdr-t már megy csak a w_scan nem működik
> valamiért nem talál semmit.

A kaffeine vibráláshoz most nem tudok hozzászólni.
A w_scan hibás valamiért, használd a scan progit, csak ahhoz kell egy
ini fájl.
A vdr -hez meg a xineliboutput megjelenítőt ajánlom

> Amúgy a hibajelenség annyi volt, hogy a grafikus felület nem töltődött
> be, nem több :D
>
> Köszi a segítséget, most jónak tűnik.
>
> Még egy apró kérdés, ebben a systemd-ben hogy tudnám automatikusan
> betölteni az it87-es kernelmodult könnyen, meg esetleg van e jobb
> megoldás a nem szükséges modulok kiirtására, mint amit a nouveauval
> csináltam.

A /etc/modprobe.d alá lehet feketelistára tenni egyes modulokat, meg
modulbetöltő cuccokat.
Veszélyes üzem, mert ez is benne foglaltatik az initramdiszkbe, ha
valami nem klappol, esetleg nem indul a rendszer. Tanácsos előbb kézi
vezérléssel a modprobe és rmmod parancsokkal kipróbálni, hogy jól van e
megírva az oda rakott cucc.
Már van ott egy blacklistfb.conf fájl, melyet kiegészíthetsz nouveau
-val is. Ekkor nem kell a grub sorba semmi.
Viszont csak akkor fog érvényesülni, ha újragyártatod az initramdiszket,
ekkor viszont, ha újra nouveau -t akarnál használni, akkor már csak az
initramdiszkből való kivétel után használhatod újra.