[UBK users] Nvidia telepítés

aranyp at mailbox.hu aranyp at mailbox.hu
2017. Május. 31., Sze, 19:46:04 CEST

> A /etc/modprobe.d alá lehet feketelistára tenni egyes modulokat, meg modulbetöltő cuccokat.
> Veszélyes üzem, mert ez is benne foglaltatik az initramdiszkbe, ha valami nem klappol, esetleg nem indul a rendszer. Tanácsos előbb kézi vezérléssel a modprobe és rmmod parancsokkal kipróbálni, hogy jól van e megírva az oda rakott cucc.
> Már van ott egy blacklistfb.conf fájl, melyet kiegészíthetsz nouveau -val is. Ekkor nem kell a grub sorba semmi.
> [...]

 Lehet valamit rosszul csináltam, de én is azzal próbálkoztam, hogy az
/etc/modprobe.d alatt írtam a blacklist nouveau-t több fájlba is, de nem
működött. Ez a systemd nekem nagyon új. Az is időbe telt, hogy rájöttem,
hogy az rc.boot sem működik, hanem egy kis service fájlt kell létrehozni
és a "systemctl enable valami" parancsal kell felépíteni egy speciális
hivatkozást rá a /etc/systemd/system/ alá.