[UBK users] Nvidia telepítés

aranyp at mailbox.hu aranyp at mailbox.hu
2017. Május. 31., Sze, 17:27:22 CEST

> Üdv! Köszönet, már nagyon vártam az Nvidia frissítést a frissített kernelhez, (UBK1 MATE) de ilyenkor mi baja van:
>
> Log started: 2017-05-26 15:53:24
> (Adatbázis olvasása ... 100% (Adatbázis olvasása ... 222652 files and directories currently installed.)
> Preparing to unpack .../nvidia_381.22-1.1_i386.uhu ...
> Unpacking nvidia (381.22-1.1) ...
>
> [1mdpkg:[0m error processing archive /var/cache/apt/archives/nvidia_381.22-1.1_i386.uhu (--unpack):
> trying to overwrite '/usr/lib/libGLESv2.so.2', which is also in package mesa 12.0.3-2.2
> [...]
 Először is ez a csomag a gyári driver, nem lehet jobb nála.
 Nekem nincs olyan jó nvidia kártyám, mint neked, kipróbálni nem tudtam,
csak "ócskább"van, csak a 340 -es sorozat jó neki.
 Most kerültem elő, utánanézek, ütközés van a mesa csomaggal, ki kell
javítanom.
 Addig is türelmedet kérem.

 Nem is magára a driverre gondoltam, anem, hogy hozzá a sallang, pl. ez
a systemd-rendszer vagy mi még akkor is betöltötte a nouveau-t ha le
volt törölve (?) :), meg nem ismerem annyira a rendszert, hátha még
kapcsolódik valamihez.

Igazából nekem is a 340-es driver kellett (GT710), meg még beírtam a
grub-ba a nomodeset mellé, hogy "modprobe.blacklist=nouveau" és jó lett,
de még nem tudom mitől pontosan mert túl sok mindennel próbálkoztam
egyszerre.

Azthiszem egyenlőre békén hagyom. Volt a (mate) panelen egy kis
vibrálás, ha egérrel fölé megyek, nem szűnt meg, úgy tűnik nem a
meghajtó miatt van. A kaffeine tv-nézéskor nagyon vibrál, de legalább
most megtanulom használni a vdr-t már megy csak a w_scan nem működik
valamiért nem talál semmit.

Amúgy a hibajelenség annyi volt, hogy a grafikus felület nem töltődött
be, nem több :D

Köszi a segítséget, most jónak tűnik.

Még egy apró kérdés, ebben a systemd-ben hogy tudnám automatikusan
betölteni az it87-es kernelmodult könnyen, meg esetleg van e jobb
megoldás a nem szükséges modulok kiirtására, mint amit a nouveauval
csináltam.

Tényleg nem akarok senkinek az idegeire menni, de a sok kavarás közben
belefutottam olyanba is, hogy a testdisk-et nem tudtam felrakni a
synaptical, de ez már más téma... nekem már nem fontos.

Links:
------