[UBK users] wifi probléma - 2.

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 5., V, 09:20:35 CET

> 0. indításkor jelzi, hogy az ipw200-t nem tudja betölteni (valójában
> betölti, csak valami hiba van)
> 1. az ipw2200fw-t külön telepíteni kellett, a UHU-telepítő azt nem
> rakja fel automatikusan;
> 2. a kernel által felrakott ipw2200, amire az induláskor hibát jelez,
> eltávolítása rmmod ipw2200 és újrarakása modprobe -r és modprobe
> ipw2200 után megjelenik az ifconfig-nál a modem (WLP2s4);

Ezért irtózom a  ramdiszktől többek közt.

Ilyen hülye jelenségeket is okozhat, azonkívül a rendszer indításához
szükséges RAM méretet is feleslegesen növeli a csekély gyorsabb
rendszerindítási előnyért, ami gyors vinyók esetében, pláne az sdd -k
korában már semmi jelentősséggel nem bír.

A modulok betöltése is első nekifutásra a ramdiszkből történik, az
eszköznek esetlegesen kellő firmware betöltése szintén.

0. a modult betöltődik, de hiba van, mert betölthető firmware a rendszer
által akkor elérhető helyen, a memóriába kibontott ramdiszken nincs.
1. minek is raknánk fel, hisz ez egyedi eszköznek kell csak és nem
általánosságban használatosnak.
2. a firmware betöltése a vincseszterről már lehetséges, de csak a modul
újrabetöltésével.

Az orvosság a ramdisz újrageneráltatása úgy, hogy a firmware is
betölthető legyen.

Két lehetőség van.

1. Minden betöltés már a ramdiszkből megtörténjen. Ez az egyedi gépre,
egyedi vasra és kiépítésre korlátozza a rendszer használhatóságát.

Ehhez fel kell a hardvereidhez telepítened minden firmware -t és kernel
modult a vincseszterre, a moduljaidnak szükséges beállításokat a
/etc/modprobe.d alá a nekik megfelelő modulnécv.conf fájlokban és utána
kiadnod szuper szuperjúzerként a
mkinitrd-installedkernel parancsot.

2. A kényesebb modulok és beállítások és firmware -k betöltése ne a
ramdiszkről, hanem majd a vincseszterről történjen.

Ehhez minden olyan modult, melyet az ilyen kényesebb vasaid használnak
ideiglenesen el kell távolítani a /lib/modules mappából és utána kiadni a
mkinitrd-installedkernel parancsot. Ezután vissza kell rakni a helyükre
az előbb eltávolított modulokat.

Az nvidia meghajtóm moduljait én nem engedem soha, hogy belerámolódjanak
a ramdiszkbe, mert szépen be tudja tölteni a modult akkor is, ha az
csak a vincseszteren van, a nouveu -ra való átálláshoz elegendő ekkor
csak eltávolítanom a synapticcal az nvidia meghajtót és egy más grub
menüpontból indítanom a rendszert.

A többiről egyelőre nem tudok mit mondani.