[UBK users] frissítések

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Dec. 15., P, 15:05:47 CET

> Feltettem egy vincsire az UHU-UBK1-et. Rendben megtörtént minden.
> Felhasználóként be tudok lépni (a rootra nem találok lehetőséget).
> A live verzióban tudok csatlakozni a wifihez, a telepítettnél nem
> engedi.:(  Még össze kell csiszolódnunk.
> Amíg ezt nem tudom megtenni, nem is tudok semmit telepíteni.

Rootként nem is kell belépni a mate -ba, mert minek? Konzolon meg simán
beengedi a root -ot.
Felhasználóként is tudsz root jogokat szerezni a mate grafikus felületen
is, csak egy root terminált kell nyitnod és abból indítani azt, amit
rootként szerenél.

A wifi egy külön téma, lehet, hogy valamilyen firmware nincs telepítve a
telepítetten. Ha a live rendszeren ment, akkor a telepítetten is mennie
kellene elvileg.
Én, amikor telepítettem egy laposra (kuka márka, azaz medion
intel-dual-core) az ubk1 -et, egyből ment a wifije.

> A Calamares mi célt szolgál?
A calamares egy telepítő, az uhu-installer -t váltja fel.
Az uhu-installer az egy perl nyelven írt progi, az csak offline módú
telepítést tud, csak az isón lévő cuccokkat másolja a telepítményre.

A calamares -sel is lehet live módú, azaz offline módú telepítést
végezni, vagyis az isón lévő cuccokat a telepítményre másoltatni,
ellenben  lehet általad tetszőlegesen megválasztott csomagkészlettel és
környezettel rendelkező telepítményt is csinálni a calamares_net
segítségével.
Ekkor minden az internettel elérhető ftp tárolóból lesz feltelepítve a
célvinyóra.

> Electrum is van UBK1-hez?

Van.

Egyébként még az idén tervezzük az ubk2 32 és 64 bites isókat is
véglegesíteni.

A skype meg megy ubk1 64 biten is, kipróbáltam, de ennek neve már
skypeforlinux, mert Microsoft őfelsége így akarta.
És természetesn csakis 64 bitesen létezik.