[UBK users] frissítések

toccata toccata at euromail.hu
2017. Dec. 15., P, 16:07:22 CET

2017. 12. 15, péntek keltezéssel 14.05-kor Kiss Attila ezt írta:

> Rootként nem is kell belépni a mate -ba, mert minek? Konzolon meg simán
> beengedi a root -ot.
> Felhasználóként is tudsz root jogokat szerezni a mate grafikus felületen
> is, csak egy root terminált kell nyitnod és abból indítani azt, amit
> rootként szerenél.

Annyira nem vágom a Linux parancssoros módját, hogy terminálban akarjak
megoldani dolgokat. Grafikusan némileg könnyebb. Legalábbis számomra.
Ha felteszem a Gnome-ot, abban továbbra is be tudok rootként lépni
grafikus felületre?

> A wifi egy külön téma, lehet, hogy valamilyen firmware nincs telepítve a
> telepítetten. Ha a live rendszeren ment, akkor a telepítetten is mennie
> kellene elvileg.

Elvileg. Gyakorlatilag mégse megy. Ja és így semmit se tudok feltenni,
hacsak nem dugom össze kábellel.

> [...]
> telepítést tud, csak az isón lévő cuccokkat másolja a telepítményre.
>
> A calamares -sel is lehet live módú, azaz offline módú telepítést
> végezni, vagyis az isón lévő cuccokat a telepítményre másoltatni,
> ellenben  lehet általad tetszőlegesen megválasztott csomagkészlettel és
> környezettel rendelkező telepítményt is csinálni a calamares_net
> segítségével.
> Ekkor minden az internettel elérhető ftp tárolóból lesz feltelepítve a
> célvinyóra.

> Van.
>
> Egyébként még az idén tervezzük az ubk2 32 és 64 bites isókat is

Tehát nagyon ne is erőlködjek az 1-gyel? Várjam ki a 2-t?