[UBK dev] UBK3 kinyírtam!

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Nov. 3., V, 09:30:54 CET

Sajna szerintem nem fogod tudni rendbehozni, mert oly sok változáson
ment át, szerintem a régire nem is lehet ráfrissíteni! Újra kell rakni
az égeszet az új isóról. A saját cuccaid persze előbb menekíts ki, hogy
könyebb legyen belakni az új telepítményt.

A lényeges és a rendszert alapjaiban megrengető változtatások röviden:

1. Nincs /bin /sbin mappa, ezek már csak szimlinkek csupán. Ehhez tudni
kell, hogy minden lényeges dolog eddig a /sbin és /bin mappában
fészkeltek, köztük a nélkölözhetetleb bash, az összes parancsával együtt!

2. Az initramdiszk jóval kisebb (10-40Mb) és a dracut csinálja.

3. A systemd 242 -es már, a teljes rendszerindítás tiszta systemd alapú,
a sysinit szkript ki lett dobva.

4. A python3 az alapértelmezett a python2 helyett, ezért a régi pythonos
cuccok java senm tud működni.

Én is újat telepítettem, belaktam és most tesztelgetem a rendszert, azon
javítgatom a néha előbukkanó futási hibákat, elégedetten konstatálom,
hogy jó a rendszer, jobb mint az UBK2 és jobb, mint a régi UBK3 volt.

Szóval a szerintem reménytelen a "frissített" rendszered helyrehozatala,
én sem mernék rá vállalkozni. Egy újratelepítés jóval gyorsabb és biztos
sikerrel kecsegtet.

http://download.ubk.hu/iso/UBK3-teszt/UHU-Linux-UBK3-MATE-20191017-amd64.iso

Ha esetleg az isóval gond támad, csinálunk újat!

Attila