[UBK dev] telepítési tapasztalatok

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 24., Szo, 12:01:22 CEST

2019. 08. 24. 9:49 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> [...]
>
> A partíciók ugyanazok, de formáz: boot,home,/
>
> A swapot meg sem említettem neki.
>
> Elindul a telepítmény, a fstab rendben, belevette a swap partíciót is
> a calamares. Úgy néz ki, hogy csak a calamaressel nem szabad swap
> partíciót létrehozatni. Tálcán kínálva neki jó!
>
> Továbbá partíciós táblát sem tud csinálni.
>
> A live módú telepítés csak egyszer indítható, ha megszakítjuk és
> újraindítjuk, akkor a végtelenségig várakozik modulokra, ekkor újra
> kell indítani a rendszert, ezután már jó lesz.
>
> Van ennek a calamaresnek még nyűgje rendesen, de azért használható, ha

Újabb kísérlet, live telepítés, partíciók, minnt fent. Manuális
partícionálás, a partíciók szerkesztése.

A swap -ot feltolattam a szabad területre, hogy kibővítsem a leendő
gyökér partíciót, nem formáz.

A boot formázás ext4-re

A home formázás ntfs-re!

A gyökér megnagyobbítattva a swapig terjedő részre, formázás ext4 .re

Sokáig tököl a calamares, áthelyezi a swap -ot, formázza a boot-ot,
törli  home -t, létrehozza, majd formázza ntfs-re. Törli a gyökeret,
csinálná, de betojik.

> [...]
> Job: Create new partition on device „/dev/sda”
> ==========================================================================================
> ==========================================================================================
> Command: sfdisk --force --append /dev/sda
> Job: Create file system „ext4” on partition „/dev/sda3”

Még a live rendszeren a gparteddel megkukkantottam, minden előírt
partíció a helyén volt, csak a gyökér nem lett leformázva.
Leformáztattam vele.

Újrabootolva a live rendszert, ezután már simán fel tudtam telepíttetni
a calamaressel, ekkor már nem formáztattam vele semmit. A telepítményen
a fstab rendben, rendben elindul.