[UBK dev] telepítési tapasztalatok

peritus peritus at freemail.hu
2019. Aug. 24., Szo, 13:54:58 CEST

2019. 08. 24. 12:01 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Újabb kísérlet, live telepítés, partíciók, minnt fent. Manuális
> partícionálás, a partíciók szerkesztése.
>
> A swap -ot feltolattam a szabad területre, hogy kibővítsem a leendő
> gyökér partíciót, nem formáz.
>
> A boot formázás ext4-re
>
> A home formázás ntfs-re!
>
> A gyökér megnagyobbítattva a swapig terjedő részre, formázás ext4 .re
>
> Sokáig tököl a calamares, áthelyezi a swap -ot, formázza a boot-ot,
> törli  home -t, létrehozza, majd formázza ntfs-re. Törli a gyökeret,
> csinálná, de betojik.

> [...]

Roppant érdekes, én soha nem próbáltam a calamares-sel partíciót
létrehozni, volt amikor formázni sem kellett a partíciókat de működésre
bírni a telepítményt nem sikerült, beleértve a hagyományos msdos
partíciós tábával "megáldott" vinyót is nem csak a gpt-st.

Most sajnos újabb próbát nem tudok elkövetni, max laptopon
próbálkozhatnék usb vinyóra, de azt mégegyszer nem játszom el.

Üdv.