[UBK dev] telepítési tapasztalatok

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 24., Szo, 09:49:19 CEST

2019. 08. 23. 20:39 keltezéssel, Kiss Attila írta:
> GPT partíciós tábla.
>
> Sorrendben a partíciók: boot ext4, home ext4, gyökér ext4.
>
> Hagytam a vinyón nem partícionált üres helyet, melyre a bootolás után
> a gparteddel  egy swap partíciót is csináltam, melyet belevette a
> fstabba is, hogy használja is a rendszer majd azt.
>
> Gyönyörűen megy a mate újraindítás után is.

Ma  megejtettem egy rátelepítést isóról bootolva, live módban.

A partíciók ugyanazok, de formáz: boot,home,/

A swapot meg sem említettem neki.

Elindul a telepítmény, a fstab rendben, belevette a swap partíciót is a
calamares. Úgy néz ki, hogy csak a calamaressel nem szabad swap
partíciót létrehozatni. Tálcán kínálva neki jó!

Továbbá partíciós táblát sem tud csinálni.

A live módú telepítés csak egyszer indítható, ha megszakítjuk és
újraindítjuk, akkor a végtelenségig várakozik modulokra, ekkor újra kell
indítani a rendszert, ezután már jó lesz.

Van ennek a calamaresnek még nyűgje rendesen, de azért használható, ha
tudjuk, hogy mit nem szeret.