[UBK dev] telepítési tapasztalatok

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2019. Aug. 23., P, 11:33:09 CEST

>A mi util-linux csomagunk aktuális verziója 2.33.2, és ez frissíthető
>lenne 2.34.3 -ra. Meg kellne nézni az util-linux újdonságait, lehet,
>hogy ezt a calamares lekövette, csak mi nem.
>
>A calamares az util-linux parancsaival manipulál!
>
>  A /bin és /sbin irtás szerintem ehhez képest ráérősebb!

Azon már túl vagyok :) A /bin alatt a shadow 2 parancsán kívül csak 8
szimlink van mindössze.
Ráadásul előjött pár érdekes dolog. Pl. az audisp-plugins csomag
teljesen felesleges, pár konfig fájlon kívül semmi nincs benne.
Ráadásul az audit alapból az /usr/bin és /usr/sbin alá teszi a
binárisait, viszont a service fájljában /sbin/auditd és
/sbin/augenrules van.

Az util-linux frissítése pedig eleve egy rebuild, mert a libjeit is
használja elég sok cucc, nem csak a parancsait.
--
R.