[UBK dev] calamares fejlemények

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Már. 8., Sze, 08:25:14 CET

A slim hibájára fény derült, a pekwm telepítés is megy már, persze csak
akkor, ha az X minimum banda is ki van jelölve telepítésre.
Csináltam már konzolos telepítményt is, plasma -t, gnome-t, xfce -t,
mate-t, lxde -t, icewm -et, lxq-t.

Elég szépen dolgozik már, de a netinstall.yaml felépítésével még közel
sem vagyok elégedett. Pédául a synaptic elég nélkülözhetetlen, de a
gtk-stock-icons nélkül hiányos és nyafog, ha nincs az lsb-release
telepítve, mely utóbbi az apt szerint senkinek sem kell.

Próbálkoztam volna azzal, hogy a chroot és packages műveletek
előrehaladását a telepítési folyamat jelző csík is jelezze, ez számomra
túl bonyolult feladat. Pedig már mindent python csinál a chroot
modulban, amibe a manjaro beépített egy OperationTracker és egy
PacmanController osztályt is, melynek átalakításával legalább a chroot
felépítési folyamatot jelezné a csík. Ennek első lépeéseként csináltam
meg, hogy a chroot felépítését az apt apróbb lépésekkel végezze, mert
ezek az apróbb lépések már elvileg jelezhetők lennének.

Bajusz Tomi biztosan könyebben meg tudná csinálni...

Egyszerűbb, ha egyelőre terminál ablakhoz kötjük a calamares futását,
abban is figyelemmel kísérheti a folyamatokat a júzer.