[UBK dev] calamares fejlemények

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Már. 5., V, 19:35:45 CET

Csak a netinstall résszel foglalkozom, offline módra ott van egyelőre a
jól bevált uhu-installer.

A legújabb ötletem:
https://github.com/uhulinux/calamares/commit/45404c379c5f278d2ac3ffa584e1c05b625d2dd5

A telepítményen az apt-cache kikapcsolására nem találtam semmi jó módot.
A neten található, egy a /etc/apt/apt.conf.d/02nocache fájl erre:

Dir::Cache:: "";
Dir::Cache::archives "";

Ez nem jó, mert akkor meg a gyökérbe gyűjti az összes letöltöttet.
Parancssori opció sincs a cache kikapcsolására.

Csak a folyamatos, minden egyes csomag/csomagcsoport telepítése utáni
apt-get clean futtatása a hatásos, ez egy kicsit ugyan megnöveli a
telepítési időt, de a telepítményen tekintélyes helyet nyer.
Lehetne ugyan a teljes telepítés után is egyetlen egyszer lefuttatva
tisztítaii, de ekkor a telepítési vinyóméret igény nőne.

A mostani állapottal fél óra alatt egy lxqt firefoxos teljes telepítést
csináltattam egy 14,7 Gb -os gyökérpartícióra, külön boot nélkül. 9,4 Gb
a szabad terület és 5,3 Gb a foglalt. Tehát az lxqt firefoxszal egy 6
Gigás vinyóra telepíthető.
A két initramdiszk 2 x 210Mb -ot foglal, és kellett még a tmp alatt is
az elkészítésükhöz vagy 250 Mb, miközben az apt-cache -ban ott volt a 70
Mb -os kernel. Tehát a kernel feltelepítésének a helyigénye most kábé
800 Mb.

Egy slim -es telepítést is próbáltam, de nem léptetett be a pekwm-be,
csak egy X ablakba.
Valami gond lehet a slim körül.