[UBK dev] calamares fejlemények

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Már. 9., Cs, 21:54:40 CET

> Egyszerűbb, ha egyelőre terminál ablakhoz kötjük a calamares futását,
> abban is figyelemmel kísérheti a folyamatokat a júzer.
https://github.com/uhulinux/calamares/commit/d67245f9f73bffabff8d64bd871336d53a342f21

Most már szépen használható a hálózati telepítő, menüből is indítható,
ekkor egy xterm ablakban jelzi a telepítés folyamatait.
Ha a júzert érdekli, ott láthatja, hogy milyen állapotban van a
telepítése, annak ellenére, hogy a grafikus felületen a kék csík áll és
a most még kezdetleges diavetítés folyik.
A folyamat jelzésését a telepítő grafikus felületén én nem tudom
megoldani, ehhez az én tudásom édeskevés.

Bármilyen rendszerre telepítve, melyen futtatható, lehet vele telepíteni
működő hálózat esetén, a csomagok jó kiválasztása esetén jól működő
telepítményt eredményez.

A telepíthető csomagválaszték listája most már nincs beledrótozva a
telepítő csomagjába, a futásakor a hálózatról tölti le, most a
https://github.com/uhulinux/ub-ubk1 címről, ha ez nem sikerül neki,
értelemszerűen nem fog menni a telepítés.
Ebben a fájlban a critical kulcsú csoportok bármelyik tagjának
telepítési hibája esetén a telepítő hibajelzéssel leáll, ha a crical
false, akkor nem áll le sikertelenség esetén, hanem tovább telepít, ha
tud, de ekkor a sikertelen csomag nem lesz feltelepítve a telepítményre,
onnan hiányozni fog.

Ezen fájl alapján a rejtett, nem választható és nem kiválasztott, de
kritikus csoport:

"Chroot-apt-Base"    Az apt és dpkg chrootban való önálló futtatásához
nélkülözhetetlenek, melyeket a chroot alapozó modul már feltelepített,
ezért kiválasztásuk is felesleges.

A rejtett és kiválasztott és kritikus:

"Critical"    Nélkülözhetetlen csomagok, melyeket már a chroot-ban futó
apt telepít. Például kernel, grub, linux-firmware, mkinitrd.
"Standard"     A konzolos rendszerhez szükséges alapcsomagok.

Már előre telepítésre kiválasztott, nem rejtett, kritikus csomagcsoportok:

"Konsole Systemtools"    A konzolos rendszerhez szükséges rendszer
segédeszközök.
"Base unsorted"    A rendszer működéséhez ajánlottak, egyelőre még
átnézésre szorulók, nem feltétlen csak konzolosak.
"Development"    Fejlesztéshez szükséges csomagok, valószínűleg átlagos
felhasználóknak szükségtelenek.
"Graphics"    Grafikus csomagok, jobbára grafikus felületet igényelnek.
"Printing"    Nyomtatáshoz szükségesek, jobbára grafikus felületet
igényelnek.
"Package Managers"    Csak a synaptic grafikus telepítő van itt és pár
függősége.
"Multimedia libs"    Multimédiás alapcsomagok, mint például a pulseaudio.

Nem kiválasztott, de kiválasztható csoportok:

"Base felesleges"    Az isókon szereplő alapcsomagok, melyek jobbára
feleslegesek, vagy más csomagok feltelepítik.
"Xorg old drivers"    Az isókon szereplő, csak egyes régebbi
hardverekhez szükséges grafikus meghajtók
"X-org base"    Grafikus felülethez minimálisan szükséges csomagok.
"Icewm"    Icewm ablakkezelő felület, kell hozzá az "X-org base".
"Pekwm"    Pekwm ablakkezelő felület, kell hozzá az "X-org base".
"Lxde"    Lxde asztalkezelő, kell hozzá az "X-org base".
"Lxqt"    Lxqt asztalkezelő, kell hozzá az "X-org base".
"Mate"    Mate asztalkezelő, kell hozzá az "X-org base".
"Xfce"    Xfce asztalkezelő, kell hozzá az "X-org base".
"KDE"    KDE Plasma asztalkezelő, kell hozzá az "X-org base".
"Cinnamon"    Cinnamon asztalkezelő, kell hozzá az "X-org base".
"Gnome"    Gnome asztalkezelő, kell hozzá az "X-org base".
"Office"    Hivatali csomagok, például libreoffice, kell hozzá az "X-org
base".
"Internet apps"    Hálózati grafikus alkalmazások mint böngészők,
levelezők, satöbbi.
"Multimedia"    Multimádiás grafikus alkalmazások.
"Filemanagers"    Asztalkezelőktől független grafikus fájlkezelők.
"Games"    Pár játék, mely az isókon alapból szerepel.

Ha valamelyik csomag több helyen is ki van jelölve, természetesen csak
egyszer települ. Ha egy csomagnak függöségei nincsenek kijelölve és
nincs feltelepítve még valamelyik, az okos apt azokat is feltelepíti.

A csoportok és benne lévő csomagok átnézésében és rendszerezésében
örömmel vennék minden segítséget, ötletet, nyugodtan bele lehet
"rondítani", nem leszek megsértődve!

Eddigi sikeres telepítményi próbáim: konzolos, pekwm, icewm, lxde, lxqt,
mate, xfce, kde, cinnamon, gnome.

Szerintem már most jól megférne akármelyik isónkon az uhu-installer
alternatívájaként.
Esetleg egy külön hálózati isót is lehetne kreálni, melyen csak ez lenne
egy minimális rendszerre téve.