[UBK dev] ISO-k

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2017. Feb. 10., P, 00:40:37 CET

>Azóta intenzíven magánlevelezett velem, kiderült végre, hogy csak 200
>Mb méretű boot partíciót definiált, azért nem sikerült neki.

Nem véletlen, hogy a telepítő „automatikus” módban 1 GB méretű boot
partíciót készít.
Ennek fele mindenképp kell a 2 initramfs miatt, amiknek duplán kell
elférniük.
Persze lehetne tovább csökkenteni még a szükséges helyméretet, pl.
külön 32 és 64 bites kernel csomagok használatával.
Így elég lenne kb. 250 MB.
Ennél kisebb méret csak akkor érhető el, ha az initramfs-be csak a
ténylegesen szükséges kernel modulokat raknánk be.
Ezzel viszont az a baj, hogy minden új, még nem használt kernelmodult
igénylő hardver használata esetén újra kellene generálni.
Azaz elég lenne pl. egy usb-s wifi stick pluszban ahhoz, hogy az csak
akkor működjön, ha külön betöltené az user a kernelmodulját manuálisan.

Ez az, ami miatt korábban már írtam, hogy pár száz mega hely
megspórolása már nem old meg semmit...
(Ez persze a memóriahasználatra is igaz: hiába csináljuk meg a
kernelt/initramfs-t úgy, hogy 1 GB ram esetén is működjön a rendszer,
ha utána csak maga a firefox felzabálja teljes memória harmadát, nem
lesz jobb, gyorsabb a telepített rendszer.)

--
R.