[UBK users] LibreOffice calc lassú

Páder Rezső rezso at rezso.net
2023. Jan. 20., P, 22:25:55 CET

Fri, 20 Jan 2023 21:00:29 +0000 (GMT) -n
! Annonymous <rdszemet at freemail.hu> írta:

>Sziasztok!Hosszú évek óta fennáll a probléma, hogy a táblázatkezelő
>(mással a csomagból nincs tapasztalatom) rendkívül lassú.Most arra
>jutottam, hogy a megjelenítésért felelős VCL környékén van a gond.Ha
>konzolból "SAL_USE_VCLPLUGIN=qt6 soffice" -al indítom a LibreOffice-t,
>a qt6 hatot használva akkor elsőre megfelelőnek tűnik.Hogy ez a
>probléma megoldódjon nem tudom, hogy a glib-et kéne piszkálni, vagy a
>LibreOffice-t másként fordítani, vagy csak valahol be lehetne állítani
>fixen e környezeti változót arról lövésem sincs.

Az, hogy melyik vcl plugin van használatban, az alapvetően a desktop
környezettől függ, ez figyeli a libreoffice. Pl. mate vagy gnome esetén
gtk3, plasma esetén a qt a default.
Ha neked a qt6 (ez egyébként csak a 7.4 óta van) bevált, akkor a
legegyszerűbb, ha készítesz egy ~/.bash_profile fájlt, és abba beírsz
egy 'export SAL_USE_VCLPLUGIN=qt6' sort.
Ha esetleg már van ~/.bash_profile, akkor bővítsd ki ezzel.

--
R.