[UBK users] bash crash

Török Árpád torar at freemail.hu
2022. Nov. 17., Cs, 05:30:53 CET

Ez már a frissítéshez tartozik, de inkább itt folytatom.

A teljes vinyókat újrakonfiguráltam. Érthetetlen módon a másik vinyóra
akarta telepíteni a grub-ot (valószínűleg master-slave gond lehet), amin
gpt partíciók is voltak. Ezt nehezményezte. Miután leszedtem a gpt-t és
telepítettem a PCLOS rendszereimet, az UHU telepítés is rendben lefutott.

Sőt. Eddig csak az UHU grub-probe-ja ismerte fel rendesen az operációs
rendszereket, most már a PCLOS indító menüje is korrekt, sőt a külön
meghajtón lévő Windows-t is betette a listába. (Kénytelen vagyok a gépen
tartani egyet, mert még nem mondtam le arról, hogy a telefonomról
lecserélem az Androidot és ehhez kell egy windowsos program. :( )

Viszont, csak a Wayland-dal működött használható módon a rendszer.
Gnome-nál a menüfeliratok hiányosak és néha furán üres a képernyő.
Plasma-nál némely elindított program ablaka üres keret volt. Le- és fel
kellett kapcsolgatni, hogy rendesen megjelenjen, viszont nem frissült a
tartalma, csak le- és felkapcsoláskor. Nagy nehezen kikapcsoltam a
kompozitálót és még valami képeffektust, mert Wayland alatt is villogott
valamennyire a képernyő.

Most elég jól működik minden, de a Gnome-mal még foglalkoznom kell egy
kicsit.

Török